В роботі на основі теоретичного аналізу та експериментального дослідження проблеми професійного самовизначення учнів профільних педагогічних класів розроблено модель цього процесу, яка включає професійно-педагогічну спрямованість особистості учня, професійну самосвідомість, педагогічні здібності та потребу в самоосвіті та самовихованні. Визначено критерії діагностики, рівні сформованості та психологічні особливості прояву кожного з компонентів професійного самовизначення у учнів педагогічних класів. Теоретично обгрунтовано та експериментально опробовано програму оптимізації професійного самовизначення на педагогічну професію, яка грунтується на використанні активних форм і методів роботи з учнями та визначено психолого-педагогічні умови її реалізації.
Psychological features of professional self-determination of profiling pedagogical grades apprentices. In this article, using theoretical and experimental analysis of professional
self-determination of profiling pedagogical grades apprentices problems, a model of this process is worked out which includes:
- professionally-pedagogical inclination of apprentice personality,
- professional self-consciousness,
- pedagogical capacities.
Diagnostics criterions, formless levels and psychological features of manifestation of each of professional self-determination components of pedagogical grade apprentices are defined in the article. A program of professional self-determination activation for a pedagogical profession, which is based to make use of active forms and methods of work with apprentices ate theoretically grounded and experimentally sampled, professionally-pedagogical conditions of market of the program are express.
В работе на основе теоретического анализа и экспериментального исследования
проблемы профессионального самоопределения учащихся профильных педагогических классов разработана модель этого процесса, которая включает профессионально-педагогическую направленность личности учащегося, профессиональное самосознание, педагогические способности и потребность в самообразовании и самовоспитании. Определены критерии диагностики, уровни сформированности и психологические особенности проявления каждого из компонентов профессионального самоопределения у учащихся педагогических классов. Теоретически обоснована и экспериментально апробирована программа оптимизации профессионального самоопределения на педагогическую профессию, которая основывается на использовании активных форм и методов работы с учащимися и определены психолого-педагогические условия ее реализации.