Проведено аналіз сучасних вимог до якості професійної підготовки фахівців у туристичній галузі. Зазначено актуальність професійної підготовки фахівців сфери туризму. З огляду на досвід вітчизняних учених, визначено основні аспекти професійної підготовки майбутніх фахівців сфери туризму. Акцентовано увагу на підготовці кадрів, так як професіонали є дефіцитом на ринку. Зазначено, що одним зі шляхів розв’язання цієї проблеми є практична підготовка кадрів з туризму зі школи. Обґрунтовано роль ступеневої освіти професійної підготовки майбутніх фахівців у туристичній галузі. Виявлено й обґрунтовано організаційно-педагогічні умови підготовки спеціалістів для сфери туризму: цілісний підхід до змісту освіти й професійної підготовки. Особливістю формування змісту навчання кадрів для сфери туризму є орієнтація їх на світовий досвід теоретичної і практичної професійної підготовки, формування ієрархічного рівня туристської діяльності відповідно до рівнів зайнятості у сфері туризму. Основною проблемою підготовки туристичних кадрів є недостатність або й загалом відсутність у випускників вищих навчальних закладів практичних навичок у туристичній сфері, так як слабкий рівень співпраці з туристичними фірмами. Проведено дослідження процесу аналізу запитів фахівців до вимог якості освіти. При підготовці фахівців туристичної галузі необхідно створювати більш тісний зв’язок між навчальними закладами, де відбувається підготовка, і підприємствами, так як ці сторони зацікавлені в якісній підготовці фахівців з туризму. Розроблено механізм реалізації професійної підготовки фахівців у туристичній галузі, який дає змогу реалізувати на практиці системну інтеграцію підходів, що забезпечить формування професійної компетентності, мотивацію навчання та швидку адаптацію випускників у туристичній галузі. Якість підготовки кадрів у туристичній галузі є досить гострою, проблема потребує подальшого дослідження й пошуку найоптимальніших варіантів розв’язання.
An analysis was made of modern requirements for the quality of professional training of specialists in the tourism industry. The relevance of tourism training is noted. Taking into account the experience of domestic scientists, the main aspects of training of future specialists in the field of tourism have been defined. The focus is on training because professionals are in short supply in the market. It was noted that one way to address this problem was to provide practical training in tourism, starting in school. The role of advanced vocational training in the tourism industry is justified. Organizational conditions for the training of specialists in the field of tourism have been identified and substantiated: a holistic approach to the content of education and training. A peculiarity of the content of tourism training is its orientation towards world experience of theoretical and practical vocational training, and the formation of hierarchical levels of tourism activity in accordance with levels of employment in the tourism sector. The main problem in the training of tourism personnel is the insufficient or non-existent practical skills of graduates in the tourism sector, as the level of cooperation with tourism firms is low. A study has been carried out on the process of analysing the needs of professionals for quality education. In the training of tourism professionals, there is a need to create closer links between the training institutions and the enterprises, because these parties are interested in the quality training of tourism professionals. A mechanism has been developed for the implementation of vocational training in the tourism sector, which will make it possible to implement a system-wide integration of approaches that will ensure professional competence; Motivation of training and rapid adaptation of graduates to the tourism industry. The quality of training in the tourism industry is quite acute, the problem requires further research and the search for the best solutions.