Розглянута проблема модульного навчання, а саме особливості його реалізації в сучасній українській вищій школі. Актуальність обраної теми зумовлена тим, що в останні роки обрано курс на формування європейських стандартів в освіті й принципів організації освітнього процесу. Орієнтація на європейську систему й водночас прагнення до інтеграції сприяють активному реформуванню вищої освіти нашої країни. Наголошено, що модульна система має переваги та недоліки, а тому в сучасних закладах освіти означено досить різнобічне розуміння щодо її використання в освітньому середовищі. На прикладі підготовки фахівців фармацевтичних спеціальностей у Житомирському базовому фармацевтичному фаховому коледжі опрацьовано функціонування модульного навчання через реалізацію його принципів: модульності, проєктування, гнучкості, індивідуалізації, усвідомленої перспективи, паритетності й забезпечення дидактичної мети. Принципи модульного навчання розглянуто через призму формування в студентів фармацевтичної галузі насамперед комунікативної компетентності, оскільки ця якість є головною вимогою постійного професійного зростання. Виокремлено основні вимоги успішного навчання студентів і з’ясовано, що перспективною умовою щодо розвитку комунікативної компетентності є індивідуальний підхід. З’ясовано, що індивідуальна навчальна модульна програма для кожного студента складається так, аби навчити його самостійно виконувати роботу швидко, якісно й ефективно, що, власне, і забезпечить закріплення важливих для фармацевтів комунікативних умінь і навичок, адже швидкість і якість дають можливість перемогти в конкурентній боротьбі за вільне робоче місце на ринку праці, а цього досягти можна за допомогою спільної творчої роботи викладача-ментора й активного студента, який буде зацікавлений у реалізації себе в успішній майбутній кар’єрі.
The article considers the problem of modular education, namely the peculiarities of its implementation in modern Ukrainian higher education. The relevance of the chosen topic is due to the fact that in recent years a course has been chosen for the formation of European standards in education and the principles of organization of the educational process. Orientation to the European system and at the same time the desire for integration contribute to the active reform of higher education in our country. It is emphasized that the modular system has advantages and disadvantages, and therefore in modern educational institutions there is a very diverse understanding of its use in the educational environment. The functioning of modular training through the implementation of its principles: modularity, design, flexibility, individuali- zation, conscious perspective, parity and providing a didactic purpose is studied on the example of training specialists in phar- maceutical specialties in Zhytomyr Basic Applied College of Pharmacy. The principles of modular learning were considered through the prism of the formation of future pharmacists’ communicative competence, as this quality is the main requirement for continuous professional growth. The main requirements for successful students’ learning are highlighted and it is found out that a promising condition for the development of communicative competence is an individual approach. It was specified that the individual modular curriculum for each student is designed to teach him/her to do the job quickly, efficiently and to a good quality, which in fact will ensure the consolidation of important for pharmacists communicative skills, because speed and quality make it possible to win in the competition for a vacancy in the labor market, and this can be achieved through the joint creative work of a teacher-mentor and active student, who will be interested in realizing themself in a successful future career.