Розглянуто особливості освітньої технології змішаного навчання (англ. Blended Learning); розкрито сутність технології, яка полягає в інтеграції аудиторної та дистанційної форми навчання у рамках особистісно-діяльнісного підходу; виділено основні моделі функціонування освітньої технології змішаного навчання. Зазначено, що використання технології змішаного навчання є особливо доречним у період пандемії ковід-19, коли заклади освіти були змушені перейти на дистанційну форму навчання на певний період часу, тобто мали побудувати навчальний процес, комбінуючи аудиторну і дистанційну форми навчання. Наголошено на ефективності застосування освітньої технології Blended Learning у процесі навчання іноземних мов; наведено приклади використання ігрових і тестових завдань, які кожен викладач може створити на спеціальних навчальних онлайн-платформах Quizlet і Moodle з метою формування іншомовної (лексичної, граматичної, фонетичної) компетенції, а також для перевірки рівня сформованості мовленнєвих навичок і умінь. Виокремлено проблеми та труднощі, які можуть виникнути у процесі застосування освітньої технології Blended Learning, пов’язані насамперед із недостатньою оснащеністю сучасною комп’ютерною технікою деяких закладів освіти, нестійким інтернет-покриттям і відсутністю доступної тарифної політики. Часто перешкодою для впровадження цього підходу стає низький рівень володіння інформаційно-комунікаційними технологіями співробітниками закладів освіти, небажання деяких викладачів докладати зусилля і витрачати час на створення методичних розробок, поповнення колекції тематичних відеоматеріалів, ігрових завдань і онлайн-тестів. Зроблено висновок про подальші перспективи впровадження змішаних форм навчання у освітній процес за умов подолання виявлених перешкод.
The article deals with the features of the educational technology of mixed education (Blended Learning); the essence of technology, which integrates the auditorium and distance learning forms in the context of learner-centred approach, is revealed. The main models of functioning of educational technology of mixed education are highlighted. It is noted that the use of mixed learning technology is particularly appropriate in the period of covid-19 pandemic, when educational institutions were forced to switch to a distance learning form for a certain period of time, that is, they had to build an educational process, combining the auditorium and distance learning forms. It is emphasized that the effectiveness of Blended Learning educational technology is especially clear in the process of learning foreign languages; examples of using game-oriented and test tasks, which each teacher can create at special training online platforms Quizlet and Moodle in order to form a foreign-language (lexical, grammatical, phonetic) competence are presented. The problems and difficulties that may occur in the process of implementation Blended Learning educational technology are mentioned. Some educational institutions are insufficiently equipped with the modern computer techniques, Internet coverage in some areas is unstable and there is lack of available tariff policy. Often, an obstacle to the application of this approach is the low level of knowledge of communicative technologies of teachers in educational institutions, the reluctance of some teachers to make efforts and spend time for creating methodological tools, replenishing the collection of thematic video materials, game-oriented tasks and online tests. It is concluded that there are great further prospects for the implementation of mixed forms of studying in the educational process as long as the obstacles that were revealed can be overcome.