У статті розглянуто Одеську хорову школу у мистецько-освітньому просторі Семена Дорогого. Окреслено історичні основи Одеської хорової традиції; створення цілісного підходу до виконання хорових творів українських і західноєвропейських композиторів як єдиного процесу формування національної хорової традиції. Розкрито навчальний процес Одеської диригентсько-хорової школи, який відіграє основну роль у реформуванні мистецької освіти вищих навчальних закладів в Україні. Виявлено, що мистецький шлях Семена Дорогого є прикладом універсалізму творчої особистості, індивідуальної своєрідності та неповторної виразності кожного справжнього митця. Аналізується широкий спектр його мистецької діяльності в аспекті виявлення різних векторів творчості митця: виконавського доробку, педагогічної та творчої діяльності. На основі аналізу наукових праць Одеської хорової школи визначено, що видатний митець надавав особливого значення важливості опанування знань, навичок і вмінь диригентського мистецтва. Акцентується твердження, що репетиційний процес із предмету “Диригування” у навчальному процесі, на думку Семена Дорогого, передбачає відповідальність майбутнього фахівця, який вирішив присвятити себе диригентській професії. Висвітлюються проблеми виконавського процесу, специфіки репетиційної роботи над хоровими творами. Охарактеризовано репертуарну політику хорових колективів під керівництвом Семена Дорогого як провідної особливості диригентсько-хорової традиції Одеської хорової школи. Виявлено значення жанрово-семантичних можливостей виконавського стилю хорових колективів під керівництвом Семена Дорогого. Визначено, що професійна майстерність видатного митця хорової справи передбачала національні пісенні традиції та забезпечувала особливість цих традицій у сучасному соціокультурному середовищі. Наголошено на тому, що видатний хоровий диригент і педагог, представник Одеської хорової школи Семен Дорогий є безпосереднім активним співучасником українського мистецького життя з високим професійним потенціалом. Його творча діяльність сприяє розбудові та формуванню сучасного контексту духовного життя України. Узагальнюючи викладене вище, зазначимо, що мистецько-освітня діяльність Семена Дорогого визнана значним внеском у розвиток диригентського мистецтва української культури.
In the article it is examined Odessa Choral School in the artistic and educational space of Semen Dorohyi. The historical bases of Odessa choral tradition are outlined; creation of a holistic approach to the performance of choral works by Ukrainian and Western European composers as a single process of formation of the national choral tradition. It is revealed that the educational process of Odessa Choral. School plays a major role in reforming the art education of higher education institutions in Ukraine. It is outlined that the artistic path of Semen Dorohyi is an example of the universalism of the creative personality, individual originality and unique expressiveness of each real artist. A wide range of his artistic activity is analyzed, in the aspect of revealing different vectors of the artist’s creativity: performing work, pedagogical and creative activity. Based on the analysis of the scientific works of Odessa Choral School, it was determined that the outstanding artist attached special importance to the acquisition of knowledge, skills and abilities of conducting art. It is emphasized that the rehearsal process on the subject of “Conducting” in the educational process, according to Semen Dorohyi, presupposes the responsibility of a future specialist who has decided to dedicate himself or herself to the conducting profession The problems of the performance process, the specifics of rehearsal work on choral compositions are covered. The repertoire policy of choirs under the directin of Semen Dorohyi is characterized as a leading feature of the conducting and choral tradition of Odessa Cho-ral School. The significance of genresemantic possibilities of performing style of choirs under Semen Dorohyi’s direction is revealed. It is determined that professional skills of the outstanding choral artist provided for national song traditions and peculiarity of these traditions in the modern socio-cultural environment. It is emphasized that the outstanding choral conductor and pedagogue, the representative of Odessa Choral School Semen Dorohyi is a direct active participant of Ukrainian artistic life with high professional potential. His creative activity contributes to the development and formation of the modern context of the spiritual life of Ukraine. Summarizing the above mentioned, it should be noted that the artistic and educational activities of Semen Dorohyi are recognized as a significant contribution to the development of conducting art of Ukrainian culture.