Стаття присвячена актуальній проблемі організації освітнього процесу у закладах вищої освіти за допомогою інтернет-ресурсів, які значно підвищують ефективність навчання в умовах дистанційного навчання. Особлива увага приділяється дидактичним можливостям віртуальної дошки Padlet під час викладання гуманітарних дисциплін у закладах вищої технічної освіти. Охарактеризовано основні переваги цього інтернет-ресурсу, а саме: доступність, легкість у використанні, мультимедійність, інтерактивність, приватність, мобільність, узгодженість, креативність і привабливість. Визначено умови для забезпечення раціонального та продуктивного використання дошки Padlet: наявність певних навичок роботи в інтернеті, доступ до високошвидкісного інтернету, наявність візуальної грамотності тощо. Розглянуто варіанти використання віртуальної дошки Padlet в організації освітнього процесу загалом і під час викладання дисциплін зокрема (для спільного збору інформації, проведення консультацій, звітування про проведений захід, вирішення проблемних ситуацій, зберігання документів, організації проєктної діяльності, прове- дення контролю знань та ін.), а також застосування онлайн-дошки Padlet під час викладання гуманітарних дисциплін, зокрема “Професійна етика та психологія спілкування”, “Психологія та педагогіка вищої школи” на другому рівні вищої освіти: для ознайомлення студентів із основними аспектами вивчення дисциплін на початку навчання (метою, завданням, результатами навчання, шкалою оцінювання тощо); під час проведення практичних занять; для самостій- ної роботи та проєктної діяльності. З’ясовано, що ефективне використання онлайн-дошки Padlet сприяє розвитку навичок самостійної роботи, роботи у групах, пошуку й аналізу необхідної інформації, критичному мисленню, творчо- му вирішенню завдань тощо.
The paper focuses on the relevant issues of organizing the educational process in higher education institutions with the aid of Internet resources, which increase considerably the effectiveness of distance learning. Special emphasis in the study has been placed on the educational possibilities of the Padlet virtual bulletin board in teaching humanities in higher technical education institutions. The paper presents main advantages of this Internet resource, namely: accessibility, ease of use, multimediality, interactivity, privacy, mobility, consistency, creativity, and attractiveness. The following conditions for ensuring the efficient and beneficial use of the Padlet virtual bulletin board have been determined: the availability of certain web browsing skills, high-speed Internet access, the availability of visual literacy, etc. The study explores the options for the use of the Padlet virtual bulletin board in the organization of the educational process in general and when teaching disciplines in particular (for overall collection of information, consultations, reporting on the event, problem solving, storing documents, organizing project activities, assessing knowledge, etc.), as well as the use of the Padlet virtual bulletin board in teaching humanities, including “Professional Ethics and Psychology of Communication”, “Psychology and Pedagogy of Higher Education” at the second level of higher education: to familiarize students with the main aspects of learning disciplines at the start of teaching (learning objective, tasks, outcomes, assessment system, etc.); during practical classes; for independent work and project activities. It has been found that the effective use of the Padlet virtual bulletin board contributes to the development of the skills of independent work, group work, searching and analyzing the required information, critical thinking, creative problem solving, etc.