Сучасний процес навчання у ВНЗ висуває високі вимоги до навчальної діяльності, але й, насамперед, до здоров’я студентської молоді. Інтересифікація навчальної діяльності поступово здійснює значний психофізичний вплив на молодий організм студента, який ще формується, що призводить згодом до перенавантаження організму, виникнення стану гіподинамії й різних захворювань. Для збереження і зміцнення здоров’я студентів, їхнього повноцінного розвитку необхідні сучасна корекція й підтримка стану здоров’я молоді, в основі якої покладена рухова активність як фізіологічна потреба для гармонійного розвитку й реалізації розумового й фізичного потенціалу молоді в процесі навчання у виші.
Факт тісного взаємозв’язку стану здоров’я й фізичної працездатності зі способом життя, обсягом і характером щоденної рухової активності загальновизнаний. Дослідження свідчать, що людський організм запрограмований на інтенсивну і систематичну рухову активність. Але сьогодні величезний руйнівний вплив на організм людини має різке зменшення рухової активності, викликане комфортністю умов життя й іншими наслідками науково-технічного прогресу. Перешкодити цьому може тільки інтенсивне і цілеспрямоване використання засобів фізичної культури для задоволення природної потреби людського організму в русі.
Фізичним вправам віддається перевага із багатьох засобів впливу, що застосовуються для підвищення фізичної й розумової працездатності студентів. Вони здійснюють повний вплив на організм студента – м'язи, за допомогою центральної нервової системи, впливають на всі внутрішні органи й системи, стимулюють багато фізіологічних процесів, оптимізують реакцію організму на несприятливі фактори.
Аналіз сучасної літератури свідчить про те, що сучасна організація фізичного виховання не досить ефективна для підвищення рівня фізичної підготовленості, здоров’я та зацікавленості більшості студентів до занять фізичними вправами. Це свідчить про загальну потребу у розробках нових науково обгрунтованих шляхів вдосконалення організації фізичного виховання у ЗВО.
A modern learning at higher educational establishment has high requirements to a health of student’s youth. Learning has gradual psychological and physical influence on young organism of a student when this organism is forming; it leads to overloading organism as well as to a lack of movements and various illnesses. The modern correction and supporting a health of young people are necessary for saving and strengthening students’ health; the base of this correction and strengthening is moving activities as physiological demand for harmonic development and a realization of mental and physical potential of young people when learning at higher educational establishment.
The fact of close relationship of health state and physical workabilities with a mode of life as well as moving activities is generally acknowledged matter. The investigations show that human’s organism is programmed on intensive and systematical moving activities. But today a reduction of moving activities has large influence on a human’s organism; this reduction is conditioned with the help of comfortable conditions of a life as well as other reasons of scientific and technical progress. That’s why for a contentment of natural demand of a human’s organism at movement we can use intensive and goal – oriented application of means of physical culture.
The physical exercises have an advantage before other means of influence which apply for increasing physical and mental workabilities of students. These exercises influence on an organism and muscles; on all organs and systems; exercises stimulate many physiological processes and optimize a reaction of an organism on negative factors.
The analyses of a modern literature show that a modern organization of physical bringing up is not enough effective for increasing a level of physical preparing, a health and an interest of a major of students to lessons of physical exercises. This shows that there is an overall demand at works out of new scientific and grounded variants of improving an organization of physical bringing up at higher educational establishment.