У статті аналізуються специфічні особливості професійної діяльності фахівців з фітнесу. Проаналізовані дані спеціальної літератури з метою необхідності провадження сучасних технологій у процесі фізичного виховання студентів.
За результатами педагогічних спостережень роблять висновки та надаються рекомендації з приводу специфічних особливостей діяльності фахівців з фітнесу та робиться висновок про те, що діяльність фахівців з фітнесу пов’язана з певними труднощами.
Термін “фітнес” повною мірою відображає соціальні (здоровий спосіб життя), біологічні (рухова активність, фізичний стан та фізична підготовленість), психологічні (мотиви, інтереси), рекреаційні та інші характеристики використання засобів фізичного виховання в оздоровчих цілях. Автори, які вивчали проблеми з фітнесу, зазначають, що оскільки термін “фітнес” використовується досить широко, а саме: загальний фітнес, фізичний фітнес (оздоровчий, спортивно-орієнтований або руховий фітнес, атлетичний фітнес),фітнес як рухова активність, фітнес як оптимальний фізичний стан, тому вважають його невід’ємною складовою частиною фізичної культури та спорту України”.
Поняття “фітнес” не є якимось застиглим статичним станом, це динамічний багатофакторний процес, що складається з компонентів фізичного, психічного, духовного і соціального станів, які піддаються розвитку (тренуванню). Поняття ”фітнес” перетинається з поняттям «здоровий спосіб життя» і повинно розглядатися , як одна з умов соціальної орієнтації людини на формування даного образу дій, профілактику масових захворювань і гармонійний розвиток особистості.
Враховуючи швидкі темпи розвитку сучасної індустрії оздоровчого фітнесу, постійно зростаючу потребу у висококваліфікованих кадрах, можна з повною впевненістю стверджувати, що важливим завданням в даний час є підготовка майбутніх учителів фізичної культури до впровадження технологій оздоровчого фітнесу. Особливості підготовки майбутніх учителів фізичної культури пов’язані з формуванням знань, умінь та навичок молоді здійснювати професійну діяльність, спрямовану на застосування оздоровчої методики. Вимоги, що пред’являються до фахівця з фітнесу, визначаються: змінами, які виникли в суспільстві внаслідок нових суспільно-політичних і економічних відносин; реорганізації в системі освіти, в фізкультурно-масовому русі країни.
Діяльність фахівця з фітнесу пов’язана з певними труднощами: з постійною зміною обстановки в спортивному залі, басейні, на стадіоні, а також з використанням різноманітного спортивного інвентаря і устаткування, неправильне поводження з яким може призвести до травм. Заняття завжди проходять з високою руховою активністю тих, хто займається. При неоднаковій фізичній підготовленості, високій моторній насиченості занять фахівець з фітнесу одночасно керує декількома малими групами і на різних снарядах. Фахівець з фітнесу сам повинен мати добре сформовані навики виконання різних вправ, деякі з яких інтерферентні. Тобто вони протилежні по своїй руховій структурі, коли розвиток одних навиків ускладнює формування інших.
The article analyses the specific pecularities of professional activities of fitness specialists. The data of special literature are analysed to determine the necessary of introduction of modern technologies to physical education of students.
The results of pedagogical observations can give possibilities to give recommendations as far as the specific pecularities of activities of fitness specialists and to draw conclusion about that activities of fitness specialists have certain difficulties.
The term “fitness” fully reflects social characteristics (health mode of life), biological characteristics (moving activities, physical state and physical preparing), psychological characteristics (motives, interests), recreational and other characteristics of application of means of physical education for health goals. The authors which learn the fitness point out that the term “fitness” is applied very frequently namely overall fitness, physical fitness (health fitness, sport and oriented fitness or moving fitness, athletic fitness), a fitness as moving activities, a fitness as optimal physical state. That’s why the fitness is the integral part of physical culture and sport of Ukraine.
The fitness is the moving versatile process which has the elements of physical, psychological, mental and social states; these states we can develop (it takes place training). The term “fitness” intersects with the term “health mode of life” and we can consider fitness as the one of the conditions of social orientation of a person to forming given mode of actions and to harmonic development of a person.
Taking into account fast paces of a development of modern health fitness and constantly increasing demand at highly skilled specialists we can state that at present the important task is preparing future teachers of physical culture for introduction of technologies of health fitness. The pecularities of preparing future teachers of physical culture are forming knowledge and skills of young people to realize professional activities which are directed to application of health methodics.
The requirements which are laid claim to a fitness specialist are determined with the help of changes which are at a society because of new political and economic relationships as well as because of reorganization at education system and because of reorganization at physical culture motion of a state.
The activities of fitness specialist are connected with certain difficulties there are: constant shift of a state at sport hall, at swimming pool, on stadium as well as when using various sport equipment. The lessons always carry out with high moving activities of those persons who learn. Because physical preparing is various but a saturation of the lessons is high a fitness specialist at the same time leads some small groups and on various apparatures. A fitness specialist has to have well formed skils of fulfilling various exercises. Some exercises are opposite as concerned to own moving structure when a development of certain skills complicates forming other skills.