Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Петрова, Алла Сергіївна
dc.date.accessioned 2022-03-26T20:29:00Z
dc.date.available 2022-03-26T20:29:00Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation Петрова, Алла Сергіївна. Особливості психокорекції соціальних страхів у студентів : автореферат дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія / Петрова Алла Сергіївна ; [наук. керівник Долинська Любов Василівна] ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2015. - 20 с. uk
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36579
dc.description.abstract Дисертація присвячена проблемі особливостей психологічної корекції соціальних страхів студентів. Досліджено сутність феномену та особливості прояву соціальних страхів у студентів. Виявлено провідні категорії соціальних страхів студентів (індивідуально-особистісні (страхи невдачі та поразки, неприйняття та пригнічення, втрати, самостійності, комунікації), вітальні (реагування на зовнішні соціальні подразники, що можуть спричинити соціальну смерть – страхи війни та її наслідків, бідності, невизначеного майбутнього, побоювання стати жертвою нападу тощо), особливості усвідомлення їх змісту, питому вагу виявлених страхів на різних етапах навчання, гендерні відмінності, залежність від місця проживання. Встановлено взаємозв’язки між соціальними страхами та тривожністю, схильністю до фрустрації, агресивністю, ригідністю, самотністю, емоційною нестійкістю та заниженою самооцінкою. Створено модель психокорекційної роботи з соціальними страхами студентів. Обгрунтовано, розроблено, апробовано та доведено ефективність програми психологічної корекції соціальних страхів та нівелювання їх чинників, спрямовану на зниження рівня негативних емоційних проявів у студентської молоді. Запропоновано методичні рекомендації для викладачів та практичних психологів вищих навчальних закладів з метою профілактики та зниження соціальних страхів у студентів. uk
dc.description.abstract This work`s purpose is highlighting the problem of student’s social fears psychological correction. Studied is the essency of the phenomenon, explored are psychological features and students` social fears origins. Revealed are major categories of students social fears (including individual ones (fear of failure and defeat, rejection and depression, loss, independence and communication), greeting ones (response to external social irritants that could cause social death - fears of war and its consequences, poverty, uncertain future, fear of being attacked, etc.), peculiarities of their content awareness, a share of fears detected at different stages of education, gender differences, depending on the residence. Intercommunication between social fears and anxiety, tendency to frustration, stiffness, loneliness, emotional instability and low self-esteem is also studied within this dissertation. Also created in this work is the model of students` social fears psychological correction. Grounded, elaborated, approved and proved is the effectiveness of social fears psychological correction and factors aimed at decline the negative emotional expressions in students. Methodical recommendations for teachers and psychologists University to work with students to prevent and decline social fears arealso developed withing this dissertation. uk
dc.description.abstract Диссертация содержит результаты исследования проблемы психологической коррекции социальных страхов у студентов. Отражена сущность феномена, психологические особенности и факторы возникновения социальных страхов студентов. В работе представлен анализ научно-теоретических концепций по проблеме социального страха в зарубежной и отечественной психологии, раскрыты особенности их проявления и факторы возникновения у студенческой молодежи. Освещены теоретико-методологические основы исследования проблемы снижения социальных страхов личности студенческого возраста. В ходе эмпирического исследования изучены проявления социальных страхов студентов, осознание их особенностей на разных этапах обучения, возрастной специфики и т.д. Социальные страхи студентов представлены такими категориями как: индивидуально-личностные (страхи неудачи и поражения, неприятия и угнетения, потери, самостоятельности, общения), витальные (реагирование на внешние социальные раздражители, которые могут вызвать социальную смерть - страхи войны и ее последствий, бедности, неопределенного будущего, опасения стать жертвой нападения и т.п.). Установлены взаимосвязи между социальными страхами и тревожностью, фрустрацией, агрессивностью, ригидностью, одиночеством, эмоциональной неустойчивостью и заниженной самооценкой. Разработана модель психокоррекционной работы с социальными страхами студентов. Обоснована, разработана, апробирована и доказана эффективность программы психологической коррекции социальных страхов и их факторов, направленная на снижение уровня негативных эмоциональных проявлений у студенческой молодежи. Психокоррекция социальных страхов происходит через нивелирование действий деструктивных факторов, которые могут усилить социальные страхи и активизацию внутренних психологических ресурсов. Эффективно воздействие в три этапа, каждый из которых реализуется через компоненты психокоррекции – работа с когнитивными, поведенческими и аффективными процессами. Предложены методические рекомендации для преподавателей и практических психологов высших учебных заведений с целью профилактики и снижения социальных страхов и их факторов у студентов. uk
dc.language.iso uk_UA uk
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова uk
dc.subject страх uk
dc.subject соціальний страх uk
dc.subject студентський вік uk
dc.subject психологічна корекція uk
dc.subject особистісна тривожність uk
dc.subject фрустрація uk
dc.subject агресивність uk
dc.subject ригідність uk
dc.subject самотність uk
dc.subject емоційна нестійкість uk
dc.subject самооцінка uk
dc.subject fear uk
dc.subject social fear uk
dc.subject student age uk
dc.subject psychological correction uk
dc.subject anxiety uk
dc.subject tendency to frustration uk
dc.subject stiffness uk
dc.subject loneliness uk
dc.subject emotional instability uk
dc.subject self-esteem uk
dc.subject страх uk
dc.subject социальный страх uk
dc.subject студенты uk
dc.subject психологическая коррекция uk
dc.subject личностная тревожность uk
dc.subject фрустрация uk
dc.subject агрессивность uk
dc.subject ригидность uk
dc.subject одиночество uk
dc.subject эмоциональная неустойчивость uk
dc.subject самооценка uk
dc.title Особливості психокорекції соціальних страхів у студентів uk
dc.title.alternative Features of psychological correction work with social fears among students. uk
dc.type Abstract uk


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу