У дослідженні проаналізовано значущість психологічних аспектів комунікації всіх учасників навчально-тренувального процесу, до яких належать, окрім тренерів і спортсменок, батьки юних гімнасток. Мета роботи – виявити і обґрунтувати особливості формування взаємодії тренерів, юних гімнасток і їх батьків у навчально-тренувальному процесі в художній гімнастиці. Для досягнення зазначеної мети застосовано методи дослідження, що сприяли проведенню аналізу та узагальненню даних науково-методичних літературних джерел і мережі Інтернет, анкетуванню із застосуванням google-форми і обчисленню результатів проведеного дослідження.
У дослідженні взяли участь 30 респондентів (батьків юних гімнасток 3-5 років першого/другого року навчання КДЮСШ «ВОСХОД» м. Києва). Виявлено переважні пріоритети ставлення батьків до проблем взаємодії, що виникають у підготовці юних гімнасток за допомогою 15 питань тестового і відкритого типу. Анкетування і подальший аналіз отриманих результатів дозволили з’ясувати зміст впливу та особливості сучасних підходів долучення батьків до навчально-виховного процесу в художній гімнастиці, що надає підстави для доцільної корекції з метою якісної комунікації всіх учасників процесу підготовки.
The study analyzes the importance of communication psychological aspects for all participants during the educational and training process, which include parents of young gymnasts in addition to coaches and athletes. The purpose of the study is to identify and substantiate the peculiarities of the interaction between coaches, young gymnasts, and their parents in the educational and training process in rhythmic gymnastics. To achieve this goal, research methods were used, which contributed to the analysis and generalization of data from the scientific and methodological literature sources and the Internet, the questionnaires using google-form and calculating the results of the study.
The study involved 30 respondents (parents of young gymnasts 3-5 years old of the first/second year of study at KCYSS (Kyiv Children and Youth Sports School) "VOSHOD" Kyiv). The main priorities of parents' attitude to the problems of interaction that arise during the training of young gymnasts are revealed with the help of 15 questions both test and open types. Questionnaires and further analysis of the obtained results allowed us to find out the impact and peculiarities of modern approaches for involving parents in the educational process in rhythmic gymnastics, which provides grounds for appropriate correction of quality communication among all participants in the training process.