Реформування системи освіти в Україні, її адаптація до вимог міжнародного співтовариства, динаміка змін чинного законодавства та підзаконних нормативно-правових актів у сфері освітньої діяльності визначають потребу в постійному розвитку правової компетентності педагогічних працівників із метою якісного виконання завдань професійної діяльності. Зазначене зумовлює необхідність безперервного професійного розвитку педагога для успішного здійснення педагогічної діяльності в умовах динамічних змін у різних сферах життєдіяльності. Виконанню цієї вимоги сьогодення має сприяти впроваджена в Україні концепція неперервної освіти впродовж життя. Інструментарієм, спрямованим на особистісний та професійний розвиток педагогів, є, насамперед, освіта дорослих. У статті розглянуто основні напрями розвитку правової компетентності педагогічних працівників економічних коледжів у системі освіти дорослих. Установлено, що на сучасному етапі основним напрямом професійного розвитку викладачів залишається система післядипломної освіти, в структурі якої провідне місце займає підвищення кваліфікації та стажування. При цьому останнім часом зростає роль інших напрямів: самоосвіти, безперервного професійного розвитку, методичної роботи педагогів та їхньої участі в робочих групах із підготовки нормативно-правових актів у сфері освітньої діяльності, розробки стандартів та освітньо-професійних програм з економічних спеціальностей тощо. Комплексна діяльність педагогічних працівників за цими напрямами спроможна забезпечити здатність успішно здійснювати педагогічну діяльність відповідно до вимог чинного законодавства та розпорядчих документів керівників закладів фахової передвищої освіти, що характеризується наявністю в них правових знань, умінь, навичок, способів мислення, цінностей та відповідного рівня правосвідомості й виявляється в правомірній поведінці під час вирішення завдань професійної діяльності та готовності до забезпечення освіченості учнівської молоді в галузі економічних правовідносин.
Reforming the education system in Ukraine, its adaptation to the requirements of the international community, the dynamics of changes in current legislation and regulations in the field of education determine the need for continuous development of legal competence of pedagogues to qualitatively performing professional functions. It causes the necessity of the continuous professional development of the teacher for the successful implementation of pedagogical activities in the context of dynamic changes in various spheres of life. The concept of lifelong learning, implemented in Ukraine, should contribute to the fulfilment of this requirement. The tools aimed at personal and professional development of pedagogues are, first of all, adult education. The main directions of developing legal competence of economic colleges teaching staff in the system of adult education are considered in the article. It is established that nowadays the main direction of professional development of teachers is the system of postgraduate education, which includes advanced training and internships as the leading components of its structure. At the same time, the role of such directions as self-education, continuous professional development, methodical work and participating in working groups on working out regulations in the field of education as well as standards and educational programs in economics, etc. has been growing. Teacher’s сomplex work in these directions should ensure their ability to successfully carry out pedagogical activity according to current legislation and administrative documents of heads of institutions of professional pre-higher education, characterized by their legal knowledge, skills, ways of thinking, values and appropriate level of legal awareness, manifested in lawful behaviour in solving professional tasks and readiness to ensure students education in the field of economic legal relations.