Рзглядається інтегроване навчання історії України засобами англійської мови бакалаврів, що опановують спеціальність 014 Середня освіта (Історія). Зазначено, що інтегроване навчання студентів зазначеного фаху засобами англійської мови є ефективним способом удосконалення їхніх професійних знань й умінь, оскільки: 1) інтегровані курси можна використовувати як на практичних заняттях, так і під час самостійної та індивідуальної роботи студентів, адже вони містять об’ємний лексико-граматичний і фактологічний матеріал, що потребує ретельного опрацювання; 2) виконання завдань курсу англійською мовою сприяє розвитку іншомовної мовленнєвої компетентності бакалаврів; 3) підвищення рівня володіння англійською мовою мотивує студентів до комунікації в міжнародному фаховому середовищі й опанування іншомовною джерельною базою, що поглиблює їхню професійну компетентність. Структура такого навчання передбачає залежність компонентів змісту навчання іноземної мови у вигляді знань, навичок, умінь від тих знань і вмінь, яких необхідно набути через зміст предмета “Історія України”. Визначено, що інтегрований зміст навчання бакалаврів історії України засобами англійської мови складається з таких компонентів: 1) лінгвістичні знання англомовної лексики, що забезпечують формулювання ключових понять предмета “Історія України”; 2) мовленнєві навички, що забезпечують усні та письмові висловлювання предметного змісту в межах вивченого мовного матеріалу; 3) мовленнєві вміння, що забезпечують презентацію, обговорення, аналіз, систематизацію, класифікацію, інтерпретацію предметного змісту засобами англійської мови; 4) уміння іншомовного самонавчання, що забезпечують цілепокладання, виконання, корекцію та контроль практичних завдань з історії України в їх англомовному супроводі. Доведено, що поступова реалізація визначених компонентів змісту навчання бакалаврів історії України засобами англійської мови дозволить певною мірою поглибити їх професійні знання та підготувати їх до плідної праці в міжнародному фаховому середовищі.
The scientific article considers the integrated teaching of future historians History of Ukraine by means of English. It is noted that the integrated teaching of students subject disciplines by means of English is an effective way to improve their professional knowledge and skills, because: 1) integrated courses can be used both in class and during independent and individual work of students as they contain substantial lexical, grammatical and factual material that requires careful study; 2) performing the tasks of the course in English promotes the development of foreign speech competence of bachelors; 3) increasing the level of the English language prompts students to communicate in an international professional environment and to master a foreign language source base which deepens their professional competence. The structure of such training presupposes the dependence of the components of the content of foreign language teaching in the form of knowledge, skills, and abilities on those knowledge and skills that must be acquired through the content of the subject “History of Ukraine”. It is determined that the integrated content of teaching bachelors History of Ukraine by means of English consists of the following components: linguistic knowledge of English vocabulary, providing the formulation of key concepts of the subject “History of Ukraine”; speech skills that provide the oral and written expression of subject content within the studied language material; speech skills that provide presentation, discussion, analysis, systematization, classification, interpretation of the subject content by means of English; foreign language self-study skills that provide goal setting, planning, implementation, correction and control of practical tasks on History of Ukraine in English. It is proved that the gradual implementation of the determined components of the content of teaching bachelors History of Ukraine by means of English will allow them to deepen their professional knowledge to some extent and prepare them for effective work in the international professional environment.