Статтю присвячено одній з актуальних проблем взаємодії між педагогами, учнями та їхніми батьками – впровадженню педагогіки партнерства в початковій школі. Обґрунтовано особливості педагогіки партнерства в освітньому процесі початкової школи. Зокрема, розкривається сутність та зміст педагогіки партнерства в початковій школі. У статті розглянуто основні принципи педагогіки партнерства. Визначаються основні чинники, що позитивно впливають на процес партнерської взаємодії сім’ї та школи. Зокрема, виокремлено такі напрями партнерської взаємодії сім’ї та школи: залучення сім’ї до питань активізації навчального прогресу учнів; інформування батьків щодо цілей та умов навчання дітей; участь батьків у процесі управління школою тощо. Визначено способи налагодження партнерської взаємодії навчального закладу і сім’ї. Обґрунтовано основні завдання партнерства вчителя з батьками учнів у НУШ, як-от систематична педагогічна освіта батьків; формування у батьків потреби в самоосвіті; залучення батьків до активної участі в освітньому процесі тощо. Розглядаються найпоширеніші форми взаємодії вчителя початкових класів із батьками учнів: форми дозвілля, форми трудової діяльності, форми пізнавальної діяльності тощо. Обґрунтовується, що нині вкрай необхідне накопичення досвіду в питанні співпраці школи з батьками та родиною учнів. Основна увага зосереджується на організаційно-педагогічних умовах партнерської взаємодії з батьками в Новій українській школі. У статті наголошується на тому, що вчитель, учень та батьки мають бути партнерами, а школа має ініціювати глибше залучення родини до побудови індивідуальної освітньої траєкторії дитини. Також акцентується увага на впровадженні сучасних педагогічних технологій, що створюють умови для підвищення якості навчання, пізнавальної діяльності та навчальної мотивації сучасних учнів. Зазначено, що систематичне впровадження сучасних педагогічних технологій у початковій школі призводить до того, що учні поступово оволодівають нею не лише як технологію навчання, вміння вчитися самостійно, критично мислити, а і як метод організації та планування свого майбутнього.
The article is devoted to one of the urgent problems of interaction between teachers, students and their parents – the introduction of partnership pedagogy in primary school. Peculiarities of partnership pedagogy in the educational process of primary school are substantiated. In particular, the essence and content of pedagogy of partnership in primary school is revealed. The article considers the basic principles of partnership pedagogy. The main factors that positively influence the process of partnership between family and school are identified. In particular, the following areas of partnership between family and school are identified: participation of parents in the school management process; involvement of the family in the issues of activating the educational progress of students; informing parents about the goals and conditions of their children’s education. Ways to establish a partnership between the school and the family are identified. The main tasks of the teacher’s partnership with the parents of students at NUS are substantiated: systematic pedagogical education of parents, acquainting them with both basic theoretical knowledge and practice of working with students; involvement of parents in active participation in the educational process; formation of parents’ need for self-education, etc. The most common forms of interaction of primary school teachers with parents of students are considered: forms of leisure, forms of work, forms of cognitive activity, etc. It is substantiated that today it is extremely necessary to gain experience in the issue of cooperation between the school and parents and families of students. The main focus is on the organizational and pedagogical conditions of partnership with parents in the New Ukrainian School. Emphasis is also placed on the fact that the teacher, student and parents should be partners, and the school should initiate a deeper involvement of the family in building an individual educational trajectory of the child. Emphasis is also placed on the introduction of modern pedagogical technologies that create conditions for improving the quality of education, cognitive activity and learning motivation of modern students. It is noted that the systematic introduction of modern pedagogical technologies in primary school leads to the fact that students gradually master it not only as a learning technology, the ability to learn independently, think critically, but also as a method of organizing and planning their future. life.