Статтю присвячено аналізу проблеми забезпечення високого рівня професійної підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників. Автор розкрив ступінь актуальності окресленої проблеми, наголошуючи на тому, що прикордонна служба відіграє в українському суспільстві надзвичайно важливу роль. Це фундаментальній інститут соціуму і правоохоронний складник фундаменту держави. Водночас прикордонне відомство в пострадянському середовищі має власну історію становлення. Керівництво держави покладає на цю структуру великі надії, оскільки усвідомлює значення цілісності кордонів та території. У запропонованій статті автор зосередив увагу також на тому, наскільки в науковій сфері розкрито важливість підготовки фахівців-прикордонників. Представлено відповідних науковців та їхні праці, що є дотичними до цієї проблеми. У змісті статті роз’яснено особливості, зміст та специфіку професійної діяльності офіцерів-прикордонників, управлінської ланки прикордонної служби, яким належить право приймати рішення щодо охорони та захисту державного кордону. Стаття містить визначення категорій “вогнева підготовка” та “особиста безпека”. Із метою формулювання методичних рекомендацій до проведення навчальних занять із вогневої підготовки та особистої безпеки проаналізовано особливий статус знань, умінь та навичок вищезазначених різновидів підготовки. Саме на основі специфічності цих знань та вмінь побудована методика реалізації вогневої підготовки та підготовки з особистої безпеки майбутніх офіцерів-прикордонників. Представлено зміст методичних рекомендації до навчальних занять із вогневої підготовки та особистої безпеки: усвідомлення мети і завдання застосування зброї в діяльності щодо охорони та захисту кордону; знання змісту та оволодіння способами використання зброї в охороні та захисті кордону; ставлення курсантів до виконання завдань; рівень готовності курсантів до відпрацювання високого рівня професійних умінь; оцінка та врахування особливостей нервової системи кожної особистості курсанта, наявність професійного досвіду, нахили та здібності майбутніх офіцерів.
The article is devoted to the analysis of the problem of ensuring a high level of professional training of future border guards. The author revealed the urgency of this problem, emphasizing that the border service plays an extremely important role in Ukrainian society. It is a fundamental institution in society, and a law enforcement component of the foundation of the state. At the same time, the border agency in the post-Soviet environment has its own history of formation. The leadership of the state has high hopes for this structure, as it is aware of the importance of the integrity of borders and territory. In the proposed article, the author also focused on the extent to which the importance of training border guards has been revealed in the scientific sphere. Relevant scientists and their works related to this problem are presented. The content of the article explains the features, content and specifics of the professional activities of border guards, the management of the border service, which has the right to make decisions on the protection and defense of the state border. The article contains definitions of the categories “fire training” and “personal safety”. In order to formulate guidelines for conducting training sessions on fire training and personal safety, the special status of knowledge, skills and abilities of the above types of training is analyzed. It is on the basis of the specificity of this knowledge and skills, the method of realization of fire training and training on personal safety of future border guards is built. The content of methodical recommendations for training on fire training and personal safety is presented: awareness of the purpose and objectives of the use of weapons in activities for the protection and defense of the border; knowledge of the content and mastering the methods of using weapons in the protection and defense of the border; the attitude of cadets to the tasks; the level of readiness of cadets to practice a high level of professional skills; assessment and consideration of the features of the nervous system of each individual cadet, the availability of professional experience, inclinations and abilities of future officers.