У статті розглянуто поняття «реінтеграція» як процес повернення людини в суспільство у ролі активного і незалежного члена соціального життя. Зазначено, що реінтеграційну роботу потрібно розпочинати якомога раніше. Така робота повинна бути добре спланована, ураховувати індивідуальні особливості дитини, мати міжвідомче партнерство та мультидисциплінарний підхід до ведення конкретного випадку. Наголошено, що метою реінтеграційної роботи в школі-інтернаті є забезпечення умов для отримання або поновлення соціального досвіду дитини, тобто забезпечення умов для всебічного розвитку учнів, підготовки їх до самостійного життя. Установлено, що в науковій літературі дотепер відсутній єдиний погляд щодо сутності поняття “соціально-педагогічні умови”. Поняття “соціально-педагогічні умови реінтеграції дітей із неблагополучних сімей в умовах школи-інтернату” автор розглядає як цілісний комплекс взаємопов’язаних дій об’єднаних спільною метою – сформувати у вихованців шкіл-інтернатів компетентності, необхідні для повноцінного функціонування особистості в соціальному житті. Також автором визначено та обґрунтовано соціально-педагогічні умови реінтеграції дітей із неблагополучних сімей в умовах школи-інтернату, а саме: формування культури спілкування та навичок ефективної взаємодії у групі; формування сімейних цінностей; формування власної життєвої траєкторії. Реалізувати зазначені соціально-педагогічні умови автор пропонує через упровадження в освітній процес школи-інтернату практико орієнтованих тренінгів “Культура спілкування та поведінки”, тематичних лекцій “Сім’я”, “Цінності людського життя”, низки пізнавальних бесід, як-от “Що я знаю про мою майбутню професію?”, “Шлях до успіху”, “Оціни свої бажання і можливості в досягненні кар’єри”. Наголошено, що впровадження вказаних соціально-педагогічних умов дозволить підвищити рівень інтегрованості дітей із неблагополучних сімей в умовах школи-інтернату.
Іn the article is consideredthe concept of «reintegration» as a process of returning a person to society as an active and independent member of social life. It is noted, that reintegration work should begin as early as possible. Such work should be well planned, taking into account the individual characteristics of the child, have an interagency partnership and a multidisciplinary approach to the case. It is emphasized, that the purpose of reintegration work in the boarding school is to provide conditions for obtaining or renewing the child’s social experience, ie, providing conditions for the comprehensive development of students, preparing them for independent living. It is established, that in the scientific literature there is still no single view on the essence of the concept of “socio-pedagogical conditions”. The concept of “socio-pedagogical conditions for reintegration of children from disadvantaged families in a boarding school” the author considers as a holistic set of interrelated actions united by a common goal – to form in boarding school students the competencies necessary for the full functioning of the individual in social life. Also, the author identifies and substantiates the socio-pedagogical conditions for the reintegration of children from disadvantaged families in a boarding school, namely: the formation of a culture of communication and skills of effective interaction in the group; formation of family values; formation of own life trajectory. The author proposes to implement these socio-pedagogical conditions by introducing into the educational process of the boarding school practical-oriented trainings “Culture of communication and behaviour”, thematic lectures “Family”, “Values of human life”, a number of cognitive conversations “What do I know about my future profession?”, “Path to success”, “Assess your desires and opportunities in achieving a career”. It is emphasized that the introduction of these socio-pedagogical conditions will increase the level of integration of children from disadvantaged families in a boarding school.