Наукова стаття розкриває теоретичні особливості визначення поняття “фідбек” у системі освіти, окреслює перспективи та проблеми функціонування фідбеку в навчальному процесі. Базуючись на детальному дослідженні наукових доробок вітчизняних на зарубіжних учених, аналізі науково-методичної літератури з визначеної проблематики, автори надають визначення поняття “фідбек”, розкривають особливості фідбеку в навчальному процесі, аналізують види, фокус та функції зворотного зв’язку. У статті наведено аналіз результатів опитування 90 освітян Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького та вчителів початкових і середніх загальноосвітніх шкіл Мелітополя та Мелітопольського району Запорізької області. Анкетування було проведене за допомогою Google-форми. У статті надається детальний аналіз відповідей респондентів щодо видів фідбеку, які превалюють у їхній педагогічній діяльності, його фокусу та функцій, а також технологій та ресурсів, які респонденти використовують для надання фідбеку в навчальному процесі. Так, більшість педагогів сприймають зворотний зв’язок у навчанні через його пряме значення, як інформацію про власну реакцію на виконання завдання учнем або студентом, що використовується як основа для вдосконалення. Згідно з результатами дослідження, вчителі надають перевагу усному відгуку. Автори роблять висновок, що зворотний зв’язок має бути конструктивним і орієнтованим на досягнення учнів, та окреслюють подальші перспективи дослідження, які включають підвищення обізнаності вчителів щодо надання фідбеку через тренінги та факультативні курси в педагогічних університетах, визначення стратегій надання зворотного зв’язку в режимі онлайн. Результати дослідження закладають основу для подальшого дослідження фідбеку як невід’ємної частини навчання та викладання.
The article gives theoretical grounding in defining the notion of “feedback” in educational sphere, outlines the problems and prospects of feedback functioning in the educational process. Taking into account a detailed study of domestic and foreign scientist’s achievements on the problem, the authors of the article give definition of the term “feedback”, reveal its features in teaching and learning, analyze the types, focus and functions of feedback. The article discusses the results of a short survey of 90 educators from Bogdan Khmelnystky Melitopol State Pedagogical University and teachers of primary and secondary schools of Melitopol and Melitopol region. The survey was conducted with the help of a Google form. A detailed analysis of educators’ responses is given. It discusses the types of feedback prevailing in teaching, focus and functions of feedback, as well as technologies and resources that respondents use in order to provide feedback in educational environment. Most educators perceive feedback in teaching through its direct meaning. They describe it as information about their own reactions to their students’ task performance which is used to improve and stimulate teaching and learning process. Oral feedback is preferable among teachers as far as they have got accustomed to it. The authors conclude that feedback should be constructive with a focus on student achievement. Further perspectives of the research imply raising teachers’ awareness of feedback through additional trainings and elective courses in pedagogical universities. Provided suggestions emphasize the need to use e-feedback techniques in teaching/learning online. Finally, the research results prove that feedback is indispensable in bringing about professional development and overall learning improvement.