Розглядаються результати дослідження формування проєктної компетентності майбутніх викладачів у процесі професійної підготовки. Розкривається актуальність дослідження педагогічного проєктування та проєктної діяльності здобувачів освіти. У статті відображено переваги проєктної парадигми педагогіки, компетентнісної моделі навчання. Розкривається проблема формування проєктної компетентності майбутніх викладачів у єдності системного, культурологічного, діяльнісного, студентоцентрованого, особистісно-орієнтованого підходів. У статті запропоновано визначення проєктної компетентності викладача як частини професійно-педагогічної компетентності, що передбачає сукупність певних якостей особистості викладача, високий рівень його професійної підготовленості до проєктної діяльності, що зумовлює прогнозування, цілепокладання, моделювання, програмування та реалізацію проєктної діяльності здобувачів освіти з отриманням відповідних результатів за визначений час та з використанням певних ресурсів. У структурі проєктної компетентності викладача виділяємо три взаємопов’язані компоненти: соціокультурний, психологічний, педагогічний. Розроблено показники трьох рівнів сформованості проєктної компетентності викладачів. У роботі наводиться технологія формування проєктної компетентності, в якій виділено три модулі: соціокультурний, психологічний та педагогічний. У статті зазначається, що технологія проєктування пропонує вирішення будь-якої проблеми, що передбачає, з одного боку, використання різноманітних методів, засобів навчання, а з іншого – інтегрування знань, умінь з різних галузей науки, техніки, творчості. Результати виконаних проєктів повинні бути відчутними: якщо в проєкті розглядається теоретична проблема, то вона має бути конкретно вирішена, якщо практична –результат повинен бути готовий до впровадження на практиці. Проведений експеримент підтвердив гіпотезу про позитивний вплив використання проєктних методів навчання в освітньому процесі з метою підвищення рівня професійної підготовки здобувачів вищої освіти.
The article discusses the results of a study of the formation of project competence of future teachers in the process of professional training. Reveals the relevance of the study of pedagogical design and project activities of applicants for education. The article reflects the advantages of the design paradigm of pedagogy, the competence-based learning model. The problem of the formation of the project competence of future teachers in the unity of the systemic, culturological, activity-oriented, student-centered, personality-oriented approaches is revealed. The article proposes a definition of the project competence of a teacher as a part of professional and pedagogical competence, which presupposes a combination of certain qualities of the teacher’s personality, a high level of his professional readiness for project activities, which leads to forecasting, goal-setting, modeling, programming and implementation of project activities of applicants for education with obtaining appropriate results for certain time and using certain resources. In the structure of the teacher’s project competence, we distinguish three interrelated components: socio-cultural, psychological, pedagogical. Indicators of three levels of formation of project competence of teachers have been developed. The article provides a technology for the formation of project competence, in which three modules are distinguished: socio-cultural, psychological and pedagogical. The article notes that design technology offers a solution to any problem, which involves, on the one hand, the use of various methods, teaching aids, and on the other, the integration of knowledge and skills from different fields of science, technology, and creativity. The results of completed projects should be tangible: if it is a theoretical problem, then it is concretely solved, if it is practical, it is an appropriate result, ready for implementation in practice. The experiment carried out confirmed the hypothesis about the positive impact of the use of project-based teaching methods in the educational process in order to improve the professional training of applicants for higher education.