Розглянуто актуальні питання організації навчального процесу в умовах дистанційного навчання та застосування ІТ-технологій для організації навчання з використанням електронних навчальних платформ і сервісів. Проведено аналіз необхідності впровадження нових методів та актуалізації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання. Висвітлено особливості, специфіку та можливості проведення занять в умовах дистанційного навчання з використанням навчальних платформ та електронних сервісів. Виявлено переваги й недоліки сервісів, можливості їхнього використання під час дистанційної форми, а також визначено особливості, що дають змогу застосовувати нові методи навчання в дистанційному форматі. Розглянуто можливості взаємодії навчальних платформ між собою або з іншими сервісами дистанційного навчання задля підвищення ефективності навчального процесу та впровадження новітніх методів роботи в онлайн форматі, а також оптимізації методів аудиторної роботи в умовах дистанційного навчання. Важливим також є той факт, що протягом останніх років задля вирішення проблем з організацією навчання в дистанційному форматі була оптимізована або створена велика кількість програм, платформ та сервісів, що дає змогу значно підвищити ефективність навчального процесу та розширює список можливостей. Використання новітніх технологій, електронних навчальних платформ та сервісів є оптимальним методом налагодження зав’язків між студентом та викладачем, а також надає можливість проводити заняття не тільки в онлайн форматі, а й в режимі вивчення матеріалу та закріплення його виконанням завдань на електронних навчальних платформах, із подальшою перевіркою та оцінюванням рішень викладачем. Отже, проблема організації навчального процесу в умовах дистанційного навчання є актуальною і потребує застосування нових методів та новітніх технологій, що має на меті використання навчальних платформ та електронних сервісів.
The article highlights topical issues of the organization educational process in terms of remote studying and the use of IT-technologies for learning and using e-learning platforms and services. The analysis necessity of new methods introduction and actualization of educational process in the conditions of remote studying has been carried out. The peculiarities, specific features and possibilities of conducting classes in the conditions of remote studying with the use of educational platforms and electronic services have been determined. The analysis of advantages and disadvantages of services, possibilities of their use during the distance form have been specified, and features that allow to apply new methods of training in the distance format have been defined. Possibilities of interaction of educational platforms among themselves or with other services of remote studying are aimed at the increase of educational process efficiency and introduction of the latest methods of work in the online format, and optimization of classroom work methods in the conditions of remote stuying have been considered. It is also very important that in recent years, the problems with the organization of remote studying have been optimized and a large number of programs, platforms and services have been created, which can significantly increase the efficiency of the educational process and expands the list of opportunities. Using the latest technologies, e-learning platforms and services are the best ways of establishing links between student and teacher, and also allows to conduct classes not only online but also in the mode of learning the material and fixing it with tasks on e-learning platforms with further verification and evaluation of decisions by the teacher. Thus, the problem of organizing the educational process in terms of remote studying is relevant and requires the use of new methods and new technologies, which aims to use learning platforms and electronic services.