В умовах глобалізованого суспільства володіння англійською мовою є основною умовою успішного працевлаштування майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Однією з причин неналежного рівня володіння англійською мовою професійного спрямування студентів технічних спеціальностей є низька мотивація до вивчення цієї дисципліни. У статті виокремлено шляхи формування мотивації студентів технічних спеціальностей до вивчення англійської мови професійного спрямування в умовах онлайн-навчання. У контексті досліджуваної проблематики вивчено досвід Національного технічного університету України “Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського”, Національного університету біоресурсів і природокористування України, Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного та Державного університету телекомунікацій. Розглянуто рекомендації, надані викладачам ЗВО з метою покращення викладання англійської мови для спеціальних цілей (English for Specific Purposes (ESP) за результатами спільного проєкту МОН та Британської ради “Англійська для університетів”. Наголошено, що ці рекомендації також сприяють підвищенню мотивації студентів до вивчення англійської мови. За результатами проведеного дослідження встановлено, що важливими шляхами мотивації студентів технічних спеціальностей до вивчення англійської мови професійного спрямування в умовах онлайн-навчання є такі: створення належних умов для онлайн-навчання англійської мови; використання сучасних онлайн-ресурсів, зокрема онлайн-платформ, для вивчення англійської мови; оптимізація навчального матеріалу; застосування сучасних ІКТ; запозичення досвіду інших викладачів щодо способів мотивації студентів до вивчення англійської мови в умовах онлайн-навчання; формування у студентів внутрішньої зацікавленості до оволодіння англійською мовою; забезпечення тісної взаємодії між студентами та викладачем. Перспективу подальших досліджень вбачаємо у вивченні тенденцій розвитку онлайн-навчання іноземних мов професійного спрямування студентів технічних спеціальностей в умовах пандемії Covid-19.
In the context of a globalizing society, English language proficiency is the major condition for the successful employment of future specialists of technical specialties. One of the reasons for the inadequate level of English language proficiency of students of technical specialties is the low motivation towards studying this discipline. The academic paper identifies ways in order to motivate students of technical specialties to learn English of professional direction in online learning mode. In the context of the problem under research, the experience of the National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”, National University of Bioresources and Environmental Management of Ukraine, Taurida State Agrotechnological University named after Dmytro Motorny and State University of Telecommunications has been examined. The recommendations provided to the teachers of HEIs in order to improve the teaching of English for Specific Purposes (ESP) based on the results of the joint project of the Ministry of Education and Science and the British Council “English for Universities” have been considered. It has been emphasized that these recommendations also help increase students’ motivation towards learning English. According to the results of the research conducted, it has been established that the important ways to motivate students of technical specialties to learn English for Professional Purposes in online learning mode are as follows: creating appropriate conditions for learning English in online learning mode; using modern online resources, including online platforms, for learning English; optimization of educational material; application of modern ICT; borrowing the experience of other teachers on ways to motivate students to learn English in an online learning environment; the formation of students’ intrinsic interest in mastering the English language; ensuring close interaction between the students and the teacher. The prospect of further research is seen in the study of tendencies in the development of learning foreign languages for Professional Purposes in online mode by students of technical specialties in the context of the Covid-19 pandemic.