Розглянуто використання алгоритмів у процесі професійного тренінгу під час вивчення дисциплін “Фармакогнозія” та “Фармацевтична хімія”. Показано переваги впровадження алгоритмізації навчання під час формування та реалізації у студентів фармацевтичного коледжу програмних результатів навчання з фахових дисциплін, враховуючи, що асортимент лікарських засобів рослинного походження збільшується. Використання алгоритмів дає змогу студентові швидко і точно виконати поставлене викладачем завдання, прослідкувавши в разі необхідності відмінність досліджуваної сировини від стандартної; субстанції від зразків, що відповідають вимогам чинних нормативних документів. Тобто алгоритмізація навчання є логічною схемою дій, яка розкриває розумові дані студента, служить практичним керівництвом для вироблення професійних навичок або формування понять. Ефективність використання алгоритмів визначається їхньою простотою і доступністю, можливістю узагальнювати однорідні дії, раціонально та правильно вирішувати навчально-виробничі завдання. Звернення до алгоритмів у методиці навчання дає можливість студенту вчитися в результаті дії, точно знати, що і як робити. Кожний алгоритм створюється з окремих кроків-операцій, команд, дій. Алгоритм вважається результативним, коли робота завершується висновком щодо поставленого конкретного завдання. Також наведені загальні та розширені алгоритми, які використовуються у проведенні професійного тренінгу на заняттях з фахових дисциплін. Зроблено висновок про те, що використання алгоритмів спонукає студента активно працювати над собою, поглиблювати ерудицію, систематизувати матеріал, формувати вміння, які спрямовані на вирішення професійних завдань. Підкреслено, що саме алгоритмізація професійного тренінгу забезпечує формування очікуваної поведінки та допомагає майбутнім фахівцям діяти надійно та компетентно у виробничих умовах.
The article deals with the use of algorithms in the process of professional training while studying disciplines of “Pharmacognosy” and “Pharmaceutical chemistry”. The advantages of training algorithmizing implementation were shown in the formation of realization at the students of the pharmaceutical college the programmed results of training in professional disciplines, taking into the account that the range of medicinal herbs increases. The use of algorithms allows the student to perform quickly and accurately the task set by the teacher, while tracking, if necessary, the difference of the investigated raw material from the standard; and substances from samples that meet the requirements of the current practice guideline. That is, the algorithmic learning is a logical scheme of action that reveals the student’s mental data, serves as a practical guide for developing professional skills or forming concepts. The effectiveness of using algorithms is determined by their simplicity and accessibility, the ability to generalize homogeneous actions, rationally and correctly solve educational and production tasks. An appeal to algorithms in the teaching method gives the student the opportunity to learn as a result of action, to know exactly what and how to do. Each algorithm is created from individual steps, operations, commands, actions. The algorithm is considered to be effective when the work ends with a conclusion on a specific task. There are also general and advanced algorithms that are used in conducting professional training in classes of professional disciplines. It is concluded that the use of algorithms encourages students to actively work on themselves, deepen erudition, systematize the material, to form skills that are aimed at solving professional problems. It is emphasized that the algorithmizing of professional training ensures the formation of the expected behavior and helps future professionals to act reliably and competently in the production environment.