Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Розвиток креативності підлітків на інтегрованих уроках музики

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Терещенко, Світлана Веніамінівна
dc.date.accessioned 2022-02-17T14:36:47Z
dc.date.available 2022-02-17T14:36:47Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Терещенко, Світлана Веніамінівна. Розвиток креативності підлітків на інтегрованих уроках музики : автореферат дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 - теорія та методика музичного навчання / Терещенко Світлана Веніамінівна ; [наук. керівник Сегеда Наталя Анатоліївна] ; М-во освіти і науки України, Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 21 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36474
dc.description.abstract Дисертаційне дослідження присвячено проблемі розвитку креативності підлітків на інтегрованих уроках музики. У дисертації здійснена аналітика наукової літератури з питань дослідження, опрацьовані теоретико-методологічні підвалини феномена креативності, розкрито стан проблеми творчого розвитку особистості школяра-підлітка засобами мистецтва в гуманітарно-педагогічному знанні. Визначено та обґрунтовано сутність і структуру креативності учнів-підлітків у вимірах холістсько-емерджентного, особистісно-діяльнісного, праксіологічного, компетентнісного, інтегрованого та середовищного підходів. Вивчено питання інтегрованого навчання з позиції розвивального потенціалу інтегрованих уроків музики через створення евристичного художньо-освітнього середовища. Оновлено зміст методичного забезпечення інтегрованих уроків музики, спрямованих на розвиток креативності школярів-підлітків. Розроблено та теоретично обґрунтовано організаційно-методичну модель розвитку креативності підлітків на інтегрованих уроках музики. Експериментально перевірено та результативно підтверджено ефективність створеної методики, яку було впроваджено у освітній процес закладів загальної освіти країни. ua
dc.description.abstract Диссертационное исследование посвящено проблеме развития креативности подростков на интегрированных уроках музыки. В диссертации осуществлена аналитика научной литературы по вопросам исследования, разработаны теоретикометодологические основы феномена креативности, раскрыто состояние проблемы творческого развития личности школьника-подростка средствами искусства в гуманитарно-педагогическом знании. Определены и обоснованы сущность и структура креативности учащихся-подростков в измерениях холистическиэмерджентного, личностно-деятельного, праксиологического, компетентностного, интегрированного и образовательно-пространственного подходов. Изучены вопросы интегрированного обучения с позиции развивающего потенциала интегрированных уроков музыки через создание эвристической художественно-образовательной среды. Обновлено содержание методического обеспечения интегрированных уроков музыки, направленных на развитие креативности школьников-подростков. Разработана и теоретически обоснована организационно-методическая модель развития креативности подростков на интегрированных уроках музыки. Экспериментально проверена и результативно подтверждена эффективность созданной методики, которую было внедрено в учебный процесс общеобразовательных школ страны. ua
dc.description.abstract The thesis research deals with the issue of development of adolescents’ creativity in integrated lessons of music. This thesis provides the analysis of scientific literature on issues of the research, develops the theoretical and methodological basis for the phenomenon research, reveals the state of the issue of creative development of a teenage student’s personality by the means of art in a pedagogical-humanistic knowledge. It identifies and substantiates the essence and the structure of teenage student’s creativity in dimensions of kholistsko-emergentic, personal-action, praxiological, competence, integrated and environmental approaches. Researches the issues of integrated education, describes the developmental potential of integrated music lessons. The organizational and methodical pattern of the development of adolescents’ creativity in integrated music lessons was created. Organizational and pedagogical maintenance of integrated music lessons was arranged according to the research specifics. The thesis reveals the methodical support of integrated music lessons, aimed to develop teenage students’ creativity. The methods of development of teenage students’ creativity in integrated music lessons were developed and theoretically grounded. The efficiency of created methods, implemented in educational process of comprehensive schools of the country, was experimentally checked and confirmed by results. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject креативність підлітка ua
dc.subject креативна компетентність ua
dc.subject інтегровані уроки музики ua
dc.subject організаційно-методична модель ua
dc.subject евристичне художньо-освітнє середовище ua
dc.subject педагогічні умови ua
dc.subject методи і прийоми ua
dc.subject дидактичні та технічні засоби ua
dc.subject діагностично-розвивальний комплекс методик ua
dc.subject креативность подростка ua
dc.subject креативная компетентность ua
dc.subject интегрированные уроки музыки ua
dc.subject организационно-методическая модель ua
dc.subject эвристическая художественно-образовательная среда ua
dc.subject педагогические условия ua
dc.subject методы и приѐмы ua
dc.subject дидактические и технические средства ua
dc.subject диагностически-развивающий комплекс методик ua
dc.subject teenagers’ creativity ua
dc.subject creative competency ua
dc.subject integrated music lessons ua
dc.subject organizational methodological model ua
dc.subject heuristic art-educational environment ua
dc.subject pedagogical conditions ua
dc.subject creativity methods ua
dc.subject didactic and technical tools ua
dc.subject a diagnostic complex of psychological and pedagogical techniques ua
dc.title Розвиток креативності підлітків на інтегрованих уроках музики ua
dc.title.alternative Развитие креативности подростков на интегрированных уроках музыки ua
dc.title.alternative Development of teenagers’ creativity in integrated music lessons ua
dc.type Abstract ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics