Дисертаційне дослідження присвячене визначенню шляхів розвитку творчих здібностей учнів старших класів на уроках української літератури через застосування інтегрованого тематично-блочного алгоритму як засобу організації їx продуктивного навчання та досконалого оволодіння мовою і мовленням. В дисертації розроблено модель інтегрованого тематично-блочного алгоритму структурування програмної геми, дано опис всіх його структурних компонентів. Особлива увага приділена третьому блокові запропонованої методики "Творча лабораторія мислення, розвигку мови і мовлення". Визначено критерії сформованості та рівні розвитку творчих здібностей старшокласників, створено методико-дидактичний комплекс з вирішення зазначеної проблеми, Основний зміст роботи викладено в і ї публікаціях.
Диссертационное исследование посвящено определению путей развития творческих способностей учащихся старших классов на уроках украинской лигератури через внедрение интегрированного тематически-блочного алгоритма как средства организации их продуктивной учебы и совершенного овладения устной и письменной речью. В диссертации разработана модель интегрированного тематически-блочного алгоритма структурирования программной темы, дано описание всех его структурных компонентов. Особенное внимание уделено третьему блоку' предложенной методики «Творческая лаборатория мышления, развитая устной и письменной речи». Определены критерии сформированности и уровня развития творческих способностей старшекласников, создан мегодико-дидактический комплекс по названной проблеме.
The investigation is devoted to the definition of the ways of development the creative abilities of the seniour pupils on the Ukrainian Literature lessons through the usage of integral topical block algorythm as a way of organising their resultful study and speech. In the dissertation a model of a topical-block algorythm of structuring the descripstion of all. Its structural components is given. The special attenshion is aimed on the third block of the proposed methology “The Creative Laboratory of Thinking? Developing Oral and Written Speech”. The criteria of formation and the levels of development the creative abilities of seniour pupils are defined. A methodic didactical complex on the above-named problem is formed. Пае main content of the work is set in eleven publications.