ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Цибанюк, О. О. | |
dc.date.accessioned | 2022-01-26T08:45:30Z | |
dc.date.available | 2022-01-26T08:45:30Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Цибанюк, О. О. Історико-педагогічні особливості формування національної румунської гри ойна / О. О. Цибанюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Вип. 12 (144). – С. 175-178. – DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2021.12(144).35 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36348 | |
dc.description.abstract | В статті О. Цибанюк «Історико-педагогічні особливості формування національної румунської гри ойна» розглянуто генезу формування національної гри румунів – ойна. Виокремлені варіанти її назв: в Банаті її називали «лапта з маленьким м’ячом», в Трансільванії ‒ «довгий м’яч», в районі Сібіу ‒ «ойна», на молдовських землях ‒ «хойна». Дівчата також грали в гру під назвою «oinita», подібних до ігор, які були популярні в інших країнах, таких як німецька «Schlagball», фінська «pesäpallo», «paume» у Франції та «Cluiche Corr» в Ірландії. Дослідниця виокремлює трансформацію ойни з рухливої, дитячої гри в національне спортивне надбання як потужний результат реформування системи освіти 1898 р. В статі проаналізовано організацію перших змагань національного рівня, особливості видання правил та формування організацій фізкультурно-спортивного спрямування. Автор довела соціальний статус гри - справжнє соціальне явище, виокремила період, коли ойна домінувала у фізичному вихованні учнівської молоді та спортивному житті (1899-1938 рр.). Зроблено висновок, що саме вчителі фізкультури стали основними носіями ідеї поширення та постійного вдосконалення гри. 1985 рік охарактеризований дослідницею як період серйозних змін у регламенті проведення шкільних змагань, значної уваги з сторони держави, громадських організацій. В роки незалежності, завдяки спрямованої стратегії розвитку ойни, що впроваджує Федерація ойни Румунії у співпраці з Міністерствами освіти, досліджень та інновацій та спорту ойна продемонструвала очевидне відродження. 2009 р. ойна разом із ще 51 видом спорту запропонована для вивчення в закладах освіти Румунії, розроблена програма навчання для 5-12 класів. Особливе значення має введення ойни до програми Національної олімпіади шкільного спорту в двох вікових категоріях – для учнів середньої школи та старших класів. | ua |
dc.description.abstract | There are some variants of its names: in Banat it was called "lapta with a small ball", in Transylvania - "long ball", in Sibiu - "oyna", in the Moldavian lands - "hoyna". The girls also played a game called "oinita", similar to games that were popular in other countries, such as the German "Schlagball", the Finnish "pesäpallo", "paume" in France and "Cluiche Corr" in Ireland. The researcher singles out the transformation of the war from mobile, children's play into the national sports heritage as a powerful result of reforming the education system in 1898. The article analyzes the organization of the first national level competitions, features of publishing rules and forming sports organizations. The author proved the social status of the game - a real social phenomenon, singled out the period when the war dominated the physical education of young students and sports life (1899-1938). It is concluded that physical education teachers have become the main carriers of the idea of spreading and continuous improvement of the game. 1985 was described by the researcher as a period of serious changes in the regulations of school competitions, considerable attention from the state and public organizations. During the years of independence, thanks to the targeted strategy for the development of the war, implemented by the Romanian War Federation in cooperation with the Ministries of Education, Research and Innovation and Sport, the war showed a clear revival. In 2009, the war, along with 51 other sports, was proposed for study in Romanian educational institutions, and a curriculum was developed for grades 5-12. Of particular importance is the introduction of OINA in the program of the National Olympiad in school sports in two age categories - for high school students and high school students. | ua |
dc.language.iso | uk_UA | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | гра | ua |
dc.subject | правила | ua |
dc.subject | розвиток | ua |
dc.subject | Румунія | ua |
dc.subject | учні | ua |
dc.subject | фізичне виховання | ua |
dc.subject | game | ua |
dc.subject | rules | ua |
dc.subject | development | ua |
dc.subject | Romania | ua |
dc.subject | students | ua |
dc.subject | physical education | ua |
dc.title | Історико-педагогічні особливості формування національної румунської гри ойна | ua |
dc.title.alternative | The genesis of the formation of the Romanian national war game is considered | ua |
dc.type | Article | ua |