ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Отрошко, О. В. | |
dc.contributor.author | Юденко, О. В. | |
dc.contributor.author | Путров, С. Ю. | |
dc.date.accessioned | 2022-01-25T10:51:11Z | |
dc.date.available | 2022-01-25T10:51:11Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Отрошко, О. В. Погляд науково-педагогічних працівників на особливості формування в умовах пандемії COVID-19 здоров’язбережувальної компетенції у бакалаврів гуманітарно-педагогічних факультетів / О. В. Отрошко, О. В. Юденко, С. Ю. Путров // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Вип. 12 (144). – С. 107-113. – DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2021.12(144).22 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36331 | |
dc.description.abstract | В статті авторами подано дані опитування науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти України щодо визначення сучасного стану сформованості здоров’язбережувальної компетенції у майбутніх бакалаврів гуманітарно-педагогічних факультетів, яке відбувається в умовах пандемії COVID-19. За результатами опитування визначено, що близько 30% респондентів задоволені повністю ступенем фізичного здоров’я та фізичної підготовленості, яку демонструють студенти; також приблизно 30% учасників дослідження задоволені рівнем теоретичних відомостей і наявних практичних умінь та навичок щодо використання педагогічних технологій з метою формування здоров’язбережувальної компетенції бакалаврів гуманітарно-педагогічних спеціальностей з урахуванням особливостей їх майбутньої професійної діяльності; близько 50% учасників дослідження вважають ефективним реалізацію дистанційної форми навчання та проведення on-line консультацій, але підкреслюють, що необхідно здійснювати пошук форм та методів навчання, які б мотивували їх до активної пошукової самостійної діяльності, вчили б висловлювати та доводити власну обґрунтовану думку. | ua |
dc.description.abstract | The view of scientific and pedagogical workers on the peculiarities of the formation of health-preserving competence among bachelors of humanities and pedagogical faculties in the conditions of the COVID-19 pandemic. The relevance of the research topic is due to the fact that the last few years of education, and in the humanities and pedagogy in particular, due to the need to implement this process remotely and in mixed form due to the global pandemic associated with COVID-19. This causes certain objective difficulties (high-quality Internet connection for the implementation of distance learning; operational interaction of all participants in the educational process on the platforms Moodle, E-Learn, etc.) and ambiguous attitude to the quality of competencies formed by students and researchers. pedagogical staff of higher education institutions. Purpose: to determine the current state of the formed health-preserving competence with the use of pedagogical technologies in bachelors of humanities and pedagogy in the pandemic COVID-19 (according to a survey of research and teaching staff of the Free Economic Zone of Ukraine). The results of the survey show that only about 30% of the surveyed participants are completely satisfied with the level of physical health and physical fitness of future bachelors; about 50% of respondents consider it effective to conduct on-line classes and consultations for students in order to form a health-preserving competence with the use of pedagogical technologies; no more than 30% of teachers are completely satisfied with the level of health-preserving competence, taking into account the peculiarities of their future professional activity in future bachelors of humanities and pedagogy. | ua |
dc.language.iso | uk_UA | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | здоров’язбережувальна компетенція | ua |
dc.subject | бакалаври | ua |
dc.subject | заклад вищої освіти | ua |
dc.subject | освітній процес | ua |
dc.subject | педагогічні технології | ua |
dc.subject | пандемія COVID-19 | ua |
dc.subject | health competence | ua |
dc.subject | bachelors | ua |
dc.subject | higher education institution | ua |
dc.subject | educational process | ua |
dc.subject | pedagogical technologies | ua |
dc.subject | pandemic COVID-19 | ua |
dc.title | Погляд науково-педагогічних працівників на особливості формування в умовах пандемії COVID-19 здоров’язбережувальної компетенції у бакалаврів гуманітарно-педагогічних факультетів | ua |
dc.title.alternative | The view of scientific and pedagogical workers on the peculiarities of the formation of health-preserving competence in the conditions of the COVID-19 pandemic among bachelors of humanities and pedagogical faculties | ua |
dc.type | Article | ua |