Основною умовою, а також складовою особистого інтересу сучасної людини є здоров’я, бо повна або часткова відсутність здоров’я є перешкодою до здійснення мрій і життєвих планів людини. Проблема здоров’я людини, особливо молодої, набула нового осмислення за останні роки. Якщо раніше переважно медико-біологічні, або санітарно-гігієнічні фактори вважалися вирішальними, то сьогодні змінилося саме ставлення до поняття здоров’я. Доведено, що здоров’я людини – це цілісне, системне явище, природа якого обумовлена як природними соціальними зовнішніми чинниками, так і внутрішніми, такими, що визначають психологічне ставлення людини до себе і до тих обставин, у яких вона реалізує власне життя. Перевага формування відповідного ставлення до здоров’я у студентської молоді визначається тим, що це один із найважливіших факторів у створенні здорового майбутнього країни. У Національній доктрині розвитку освіти України у ХХІ столітті одним із найголовніших завдань визначено “навчання людини відповідального ставлення до власного здоров’я і здоров’я інших як до найвищої суспільної й індивідуальної цінності”. Змінити ставлення студента до власного здоров’я і особистого способу життя можливо за умови розуміння ним цих цінностей, надання пріоритетності збереженню фізичного та психічного здоров’я через освіту. Особливо проблематичним для багатьох студентів є використання вільного часу. Вільний час приваблює студентів нерегламентованістю, самостійним вибором різних занять, можливістю поєднувати в ньому різні види діяльності: розважальні, творчі. Однак потужний педагогічний потенціал вільного часу для значної кількості студентів залишається неусвідомленим, нереалізованим. Вільний час сприймається як час розваг. Молодь сприймає, а отже й вибирає, різну діяльність для відпочинку, залежно від виду потреб рекреаційних установок, які визначають форму проведення вільного часу. Усі ці заняття вказують на досягнутий рівень культури індивідуального дозвілля Культура дозвілля – це, передусім, внутрішня культура людини, яка передбачає наявність у неї певних особистісних якостей, які дають змогу змістовно та з користю проводити вільний час. Розумові здібності, характер, організованість, потреба, інтерес, уміння, смаки, життєва мета, бажання – усе це складає особистісний, індивідуально-суб’єктивний аспект культури дозвілля. Існує пряма залежність між духовним багатством людини та змістом його дозвілля. Разом із тим культура проведення вільного часу є результатом старання самої особистості, її бажанням перетворити дозвілля в засіб, придбати не тільки нові враження, але й знання, уміння, здібності. Знання та навички, які набувають студенти у вільний час, реалізуються в навчальній, науковій і громадській діяльності закладу, у якому вони навчаються. Вищий педагогічний навчальний заклад є особливим навчальним закладом, бо він готує педагогів, які будуть плекати націю, населення країни. Слід пам’ятати, що студент має право на свій особистий вільний час [2] Тому підвищується вимога до підготовки вчителя, який усвідомлює свою відповідальність перед дитячою особистістю й готовий допомогти їй у самовизначенні, саморозвитку та самореалізації. Отже, формування особистості студента, майбутнього спеціаліста, безперервний процес. Він містить як навчальний процес, так і час дозвілля. При цьому слід ураховувати той факт, що на першому місці разом із комплексом професійних знань комплекс професійних здібностей особистості, а також рівень розвитку загальної культури майбутнього спеціаліста. Тому у вищих педагогічних навчальних закладах для отримання позитивних результатів навчально-виховного процесу потрібно створювати певні умови для організації дозвіллєвої діяльності студентів. Тому соціальне виховання стає затребуваним на різних рівнях суспільного життя. Саме соціальне виховання може ефективно впливати на формування у молодого покоління духовних цінностей та ідеалів, індивідуального і суспільного світогляду, поведінкових стереотипів і конкретних вчинків.
The main condition as well as the constituent element of a person interest of a modern human is the health because a part absence of health is a hindrance for realization of dreams of a person. A question of a person’s health namely young person has the important meaning. The medical and biological or hygiene factors are important as well as we change our relation to our health. It is proved that a person’s health is the whole systematic phenomenon; nature of this phenomenon is conditioned both natural external factors and internal factors which determine psycological relation of person to himself or to herself as well as to environment where this person realizes own life. The advantage of forming adequate relation to a student’s health is determined that fact that it is the one of the most important factors ar creating healthy generation. The National Directive of education development of Ukraine determines “…learning person of responsible relation to own health and health of other persons as the highest social and individual value”. It is possible to change a relation of student to own health when understanding this student the values as well as priorities of saving physical and psychological health with the help of education. The use of free time is especially problematic for many students. Free time attracts students by irregularities, independent choice of different occupations, the opportunity to combine different activities: entertainment, creative. However, the powerful pedagogical potential of free time for a significant number of students remains unconscious, unrealized. Free time is perceived as a time of entertainment. Young people perceive, and therefore choose, different activities for recreation, depending on the type of needs of recreational facilities, which determine the form of leisure. All these classes indicate the achieved level of culture of individual leisure. Culture of leisure is, first of all, the inner culture of a person, which presupposes the presence of certain personal qualities that allow to spend free time meaningfully and usefully. Mental abilities, character, organization, need, interest, skills, tastes, life purpose, desire all this is a personal, individual-subjective aspect of leisure culture. There is a direct relationship between a person's spiritual wealth and the content of his leisure time. At the same time, the culture of spending free time is the result of the efforts of the individual himself, his desire to turn leisure into a means, to acquire not only new impressions, but also knowledge, skills, abilities. The knowledge and skills that students acquire in their free time are implemented in the educational, scientific and social activities of the institution where they study. A higher pedagogical educational institution is a special educational institution because it trains teachers who will nurture the nation, the population of the country. Remember that a student has the right to his her personal free time. Therefore, the requirement to train a teacher who is aware of his responsibility to the child's personality and is ready to help him in self-determination, self-development and self-realization increases. Thus, the formation of the personality of the student, the future specialist, is a continuous process. It contains both the learning process and leisure time. It should be borne in mind that in the first place, together with a set of professional knowledge a set of professional abilities of the individual, as well as the level of development of the general culture of the future specialist. Therefore, in higher pedagogical educational institutions to obtain positive results of the educational process it is necessary to create certain conditions for the organization of leisure activities of students. That’s why the social bringing up is the important element on various levels of social life. The social bringing up can effectively form for young generation mental values and ideals as well as individual vision of a world together with behavioral stereotypes and certain actions.