У статті розглянуто проблему оптимізації використання аудиторного часу практичних занять іноземної мови за професійним спрямуванням в online режимі у групах студентів першого курсу освітнього рівня Бакалавр напряму Музейна, пам’яткоохоронна діяльність i культурний туризм в умовах проведення заходів із запобігання поширенню СOVID-19. Мета роботи - виявлення особливостей інтерактивних технік засвоєння і застосування інформації під час опанування іншомовної термінології та розвитку усного іншомовного спонтанного мовлення в контексті особистісно орієнтованого і розвивального підходів до навчання іноземних мов за професійним спрямуванням здобувачів вищої освіти в нелінгвістичному ЗВО.
Представлено досвід застосування на практичних заняттях у синхронному (online) режимі методів розвитку діалогічного та монологічного іншомовного мовлення задля підвищення культури професійного комунікування студентів першого року навчання напряму Музейна, пам’яткоохоронна діяльність i культурний туризм. Робота висвітлює особливості застосування інтерактивного методу “навчаючи – вчуся”під час проведення на практичних заняттях іноземної мови в online режимі як засобу випереджувальної професіоналізації майбутніх фахівців галузі музейної, пам’яткоохоронної діяльності й культурного туризму. Новизна доробку полягає у виокремленні особливостей вивчення термінології за інтерактивним методом “навчаючи – вчуся” в online режимі за інтегрованого навчання на групових заняттях із дисципліни “Іноземна мова за професійним спрямуванням”. У контексті впровадження компетентнісного підходу до навчання іноземних мов студентів вищого нелінгвістичного навчального закладу формування і розвиток навичок професійної іншомовної комунікації розглянуто як комплексне завдання навчання іноземних мов майбутніх музеєзнавців і фахівців галузі пам’яткоохоронної діяльності та культурного туризму.
This article is dedicated to issues arising in analyses of learning Foreign Language for Special Purpose – questions of optimizing the use of classroom time, on example of on-line mode practical training. The article is aimed to disclose the efficiency level and benefits of the implementation of the interactive learning method “Learning by Teaching”, the technology of forming communicative competence as the tools of the oral speech development within the professional competence acquisition for the students of nonlinguistic higher education institutions. The issues of developmental applicability of the components of interactive learning method “Learning by Teaching” are considered.
The practical example of implementation of active learning approach “Learning by Teaching” is exposed to disclose efficiency level and benefits of its use in forming the ability to communicate, to discuss, find, gather, evaluate and synthesize information; in enhancing the capacity to read, interpret, respond, and contextualize messages, as a means of forming foreign language vocational communicative competence of prospective professional during foreign language practical training in an on-line learning environment. The paper also seeks to clarify the benefits of application digital stories designed to inform, instruct the students- viewer on a particular concept or phenomenon, to facilitate participants in the speech situations in which they interact. In the foreign language learning process, the application of the “Learning by Teaching” method and practical use of digital stories obviously expand learner’s linguistic knowledge, enhancing vocabulary by learning terminology along with the development of student’s creativity for further applying in the different realms of vocational activity.