У статті розкрито ретроспективу інноваційної діяльності лабораторії фізичного розвитку та здорового способу життя за період 2011 – 2021 років; проаналізовано стан роботи закладів загальної середньої освіти щодо фізичного та військово-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді. Незадовільний стан фізичного та військовопатріотичного виховання учнівської молоді закладів загальної середньої освіти, визначили напрями наукових досліджень лабораторії фізичного розвитку та здорового способу життя: протягом 2011 – 2013 рр., досліджувалась тема: «Організаційно-педагогічні умови фізичного виховання учнів у позакласній роботі загальноосвітніх навчальних закладів»; протягом 2014 – 2016 рр., досліджувалась тема: «Військово-патріотичне виховання учнів загальноосвітніх навчальних закладів у позакласній роботі»; протягом 2017 – 2019 рр., досліджувалася тема «Методика формування у старшокласників готовності до захисту Вітчизни». З 2020 року і до сьогодні досліджується тема «Військовопатріотичне виховання учнів в умовах ідейно-світоглядної конфронтації». Виклад основного матеріалу основується на результатах роботи, інноваційній діяльності, наукових здобутках роботи лабораторії фізичного розвитку та здорового способу життя з фізичного та військово-патріотичного виховання.
The article reveals a retrospective of innovative activities of the laboratory of physical development and healthy lifestyle of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine for the period 2011 2021; the state of work of general secondary education institutions on physical and military-patriotic education of children and student youth is analyzed. Unsatisfactory physical condition and military-patriotic education of students of general secondary education, identified areas of research laboratory of physical development and healthy lifestyle: during 2011 2013, studied the topic: «Organizational and pedagogical conditions of physical education of students in extracurricular activities of secondary education educational institutions»; during 2014 2016, the topic was studied: «Military-patriotic education of students of secondary schools in extracurricular activities»; during 2017 2019, the topic «Methods of forming high school students' readiness to defend the Fatherland» was studied. From 2020 until today the topic «Military-patriotic education of students in the conditions of ideological and ideological confrontation» is investigated. The presentation of the main material is based on the results of work, innovative activities, scientific achievements of the laboratory of physical development and a healthy lifestyle in physical and military-patriotic education.