У статті висвітлено сутність понять «система безперервної освіти», «безперервна педагогічна освіта», «проєкт», «інноваційний проєкт». Визначено складові (безперервне навчання; компетентність; кваліфікація; потенціал до працевлаштування) та основні принципи розвитку безперервної педагогічної освіти (неперервність; поєднання національних освітніх традицій та найкращого світового досвіду; інноваційність; прогностичність; гнучкість у реагуванні на суспільні зміни). Встановлено п’ять відносно самостійних підходів у трактуванні принципу безперервності в педагогічній освіті. Сформовано три етапи професійного становлення вчителя, які функціонують в органічній єдності, утворюючи систему: допрофесійна підготовка, професійна освіта, післядипломна освіта. Зазначено, що інноваційна політика як інструмент управління розвитком закладів післядипломної педагогічної освіти є вирішальним фактором інноваційної діяльності, одним із важливих елементів інноваційного процесу у вищій школі, який реалізується через інноваційні проєкти. Узагальнюючи теоретичні джерела виділено, що основу і зміст інноваційних освітніх проєктів становить інноваційна діяльність, сутність якої полягає в оновленні педагогічного процесу, внесення новоутворень у традиційну систему, що передбачає найвищий ступінь педагогічної творчості. Наведено у якості державних ініціатив чотири інноваційних проєкти: освітній округ «Науково-навчальний комплекс (ННК) багаторівневої безперервної освіти «Профільна освіта регіону» (Кременчуцький регіон), регіональні конкурси продуктів інноваційної діяльності, «Створення системи безперервного підвищення кваліфікації педагогічних працівників шляхом запровадження кредитно-модульної форми навчання» (Харківський регіон). З метою управління безперервною педагогічною освітою як інноваційним проєктом соціально-економічного розвитку регіону розроблено комплекс стратегій її модернізації (Стратегія розвитку педагогічної освіти в університетах різних типів; Стратегія університетизації (Universitisation) безперервної педагогічної освіти; Стратегія відповідальності за розвиток професійної педагогічної освіти; Стратегія створення соціальних інвестицій; Стратегія відповідності Концепції розвитку педагогічної освіти; Стратегія інноваційно-орієнтованого розвитку; Стратегія використання форсайту; Стратегія використання ресурсів ЮНЕСКО), заснований на базових європейських принципах: інноваційні методики викладання і навчання; нові базові знання та навички для всіх; нова система оцінки отриманої освіти; збільшення інвестицій в людські ресурси; розвиток наставництва і консультування; наближення освіти до будинку.
The article highlights the essence of the concepts «system of continuing education», «continuing pedagogical education», «project», «innovative project». The components (continuing education; competence; qualification; employment potential) and basic principles of continuing pedagogical education (continuity; combination of national educational traditions and the best world experience; innovation; predictability; flexibility in responding to social change) are identified. Five relatively independent approaches to the interpretation of the principle of continuity in teacher education have been established. Three stages of professional development of a teacher are formed, which function in organic unity, forming a system: pre-professional training, professional education, postgraduate education. It is noted that innovation policy as a tool for managing the development of postgraduate pedagogical education is a decisive factor in innovation, one of the important elements of the innovation process in higher education, which is implemented through innovative projects. Summarizing the theoretical sources, it is highlighted that the basis and content of innovative educational projects is innovative activity, the essence of which is to update the pedagogical process, the introduction of innovations in the traditional system, which provides the highest degree of pedagogical creativity. Four innovative projects are presented as state initiatives: educational district «Scientific and educational complex (NPC) of multilevel continuing education» Profile education of the region» (Kremenchug region), regional competitions of innovative products, «Creation of a system of continuous professional development of teachers through credit modular form of education» (Kharkiv region). In order to manage continuing pedagogical education as an innovative project of socio-economic development of the region, a set of strategies for its modernization has been developed; Strategy of compliance with the Concept of development of pedagogical education; Strategy of innovation-oriented development; Strategy of use of foresight; Strategy of use of UNESCO resources), based on basic European principles: innovative methods of teaching and learning; new basic knowledge and skills for all; new system of evaluation of received education; increase investment in human resources; development of mentoring and counseling; bringing education closer to home.