Дуже обнадійливим звучить девіз сучасної молоді: «Модно бути здоровим!». Край важливо розвивати ці тенденції, і закріпляти ставлення до них, як до природних життєвих потреб. Сучасна медицина (хвороб і хворих!) лікує хвороби, а не формує у людей настрій на здоровий спосіб життя. Лікар з «Доктора Айболіта» повинен стати «архитектором здоров'я», а «медицина хвороб» повинна стати «медициною здоров'я». Тому ВООЗ проголосила напрямок, згідно з яким в XXI столітті медицина повинна перейти від «захисно-оборонних» до «соціально-конструктивних» позицій, пов'язаних зі створенням самого здоров'я і активного якісного довголіття. У статті озвучені найбільш ймовірні причини, що впливають на нездоров'я студентів, визначена медикопедагогічна, соціальна спрямованість проблеми. Запропоновано і обгрунтовано принципи її розрішення зусиллями зацікавленого контингенту студентства і методологічними рекомендаціями викладацького колективу. Описано досвід впровадження здоров'язберігаючих технологій кафедрою фізичної терапії, ерготерапії та фізичної культури і спорту Хортицької національної академії.
The motto of modern youth sounds very encouraging: “It's fashionable to be healthy!”. It is very important to develop these tendencies, and to consolidate the attitude towards them as to natural needs. Modern medicine (of diseases and sickness!) heals diseases, but does not form a mood in people for a healthy lifestyle. A doctor from "Doctor Aibolit" should become a "health architect", and "medicine of diseases" should become "health medicine". Therefore, the WHO proclaimed the direction according to which in the 21st century medicine should move from “defensive and defensive” to “socially constructive” positions associated with the creation of health itself and active quality longevity. The article sounded the most probable causes affecting the unhealthiness of students, defined the medicalpedagogical and social orientation of the problem. The principles of its resolution are proposed and substantiated by the efforts of the interested student body and methodological recommendations of the teaching staff. The experience of introducing healthsaving technologies by the Department of Physical Therapy, Occupational Therapy, Physical Culture and Sports of the «Khortytsia National Academy» is described.