Спортивні ігри є одним з найбільш дієвих механізмів масового залучення студентської молоді до занять фізичними вправами та спортом, підвищення їх рухової активності, що сприяє зміцненню їх здоров’я та формуванню мотивації до занять фізичним вихованням та спортом. Заняття спортивними сприяють інтенсифікації процесу розвитку рухових якостей студентів та покращанню їх психоемоційного стану. У статті досліджено вплив занять спортивними іграми на психофізичний стан студентів. Дослідження проводилося у Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова. Тестуванням було охоплено 72 студенти, серед яких 36 студентів займалися різними спортивними іграми (футбол, баскетбол, волейбол), та 36 студентів, які відвідували планові заняття з фізичного виховання і додатково не займалися спортом. Психофізичний стан студентів оцінювали за методикою САН та показниками індексів маси тіла, життєвого, силового індексів, індексу Робінсона. Підтверджено, що заняття спортивними іграми позитивно впливають на фізичний розвиток, функціональний та психоемоційний стан студентів: у студентів, які займалися спортивними іграми, наприкінці дослідження більшість показників виявилися кращими, ніж у студентів, які відвідували планові заняття з фізичного виховання.
Sports games are one of the most effective means for involvement of student youth in exercises and sports, increase their physical activity, which contributes to strengthening their health and motivation to engage in physical education and sports. Sports games contribute to the intensification of the process of development of motor skills of students and improve their psycho-emotional state. The article examines the influence of sports games on the psychophysical state of students. The study was conducted at the National Dragomanov Pedagogical University. The test involved 72 students, including 36 students engaged in various sport games (football, basketball, volleyball), and 36 students who attended scheduled physical education classes and did not additionally play sports. The psychophysical state of students was assessed according to the SAN method and indicators of body mass index, vital index, strength index, Robinson index. It was confirmed that sports games have a positive effect on physical development, functional and psycho-emotional states of students: students who were engaged in sport games at the end of the study had better indicators than students who attended scheduled physical education classes. The high level of indicators of psychophysical state of students will help to improve the success of mastering academic disciplines in the educational process, will provide preparation for active life and will improve their future professional activity.