Із метою вдосконалення освітнього процесу в умовах карантинних обмежень важливо оцінити особливості реакції студентів залежно від спеціальності, за якою вони здобувають освіту, на ті чи інші педагогічні методи й прийоми, характерні для дистанційної форми навчання. Мета роботи – дослідити динаміку ставлення студентів до дистанційної форми навчання та виявити особливості навчального процесу в інформаційно-освітньому середовищі закладу вищої освіти (ЗВО) залежно від напряму навчання. У дослідженні з 2020 по 2021 роки прийняло участь 134 студенти Київського національного економічного університету ім. Вадима Гетьмана та 256 студентів Національного університету фізичного виховання і спорту України. Під час дослідження використовувалися такі методи як аналіз і узагальнення літературних джерел, анкетування, статистичний аналіз. Результати. Установлено, що не залежно від напрямку навчання зменшення рухової активності в 2020 році відмітила статистично значуща (p<0,05) більша частка студентів ЗВО, ніж у 2021 році, що свідчить про адаптацію учасників освітнього процесу до дистанційної форми навчання й стабілізацію їхнього рухового режиму. З’ясувалося, що студенти ЗВО економічного спрямування статистично значуще (p<0,05) більше часу проводять за ПК у порівнянні зі здобувачами вищої освіти з фізичної культури. На відміну від студентів економічного ЗВО, частка студентів НУФВСУ, які оволоділи теоретичними знаннями з питань збереження здоров’я при роботі за комп’ютером, статистично значуще (p<0,05) зросла на 15,4 %. У 2020 році частки студентів, які контролюють робочу позу користувача персонального комп’ютера (ПК) та виконують міні комплекси вправ при роботі за ПК залежно від напрямку навчання статистично значуще (р>0,05) не відрізнялись, а в 2021 році статистично значуще (р<0,05) більша частка студентів НУФВСУ пам’ятали про необхідність збереження ергономічно-оптимальної пози користувача ПК та виконувала такі комплекси фізичних вправ, ніж серед студентів КНЕУ. Виявлено, що серед студентів НУФВСУ статистично значуще (р<0,05) більша частка систематично займається оздоровчою руховою активністю та піклується про здоров'я під час роботи за ПК порівняно зі студентами КНЕУ. Також статистично значуще (р<0,05) більший відсоток студентів НУФВСУ вказує на відсутність дискомфорту у відділах хребта після тривалої роботи за ПК.
In order to improve the educational process in the conditions of quarantine restrictions, it is important to assess the characteristics of students' reaction, depending on the specialty in which they receive education, to certain pedagogical methods and techniques characteristic of distance learning. The purpose of the work is to investigate the dynamics of students' attitude to distance learning and to identify the features of the educational process in the information and educational environment of higher education institutions depending on the field of study. The study from 2020 to 2021 involved 134 students of Kyiv National Economic University Vadym Hetman and 256 students of the National University of Physical Education and Sports of Ukraine. During the research such methods as analysis and generalization of literature sources, questionnaires, statistical analysis were used. Results. It was found that regardless of the direction of study, a decrease in motor activity in 2020 was noted by a statistically significant (p <0.05) larger share of freelance students than in 2021, which indicates the adaptation of participants in the educational process to distance learning and stabilization of their motor mode . It was found that students of economic education have a statistically significant (p <0.05) more time on the PC compared to those seeking higher education in physical education. In contrast to students of the Economic Free Economic Zone, the share of students of NUFVSU who mastered the theoretical knowledge of health at work at the computer, statistically significant (p <0.05) increased by 15.4%. In 2020, the shares of students who control the working posture of a PC user and perform mini-sets of exercises when working on a PC depending on the direction of study statistically significant (p> 0.05) did not differ, and in 2021 statistically significant (p <0.05) most students of NUFVSU remembered the need to maintain the ergonomically optimal posture of the PC user and performed such sets of physical exercises than among KNEU students. It was found that among the students of NUFVSU statistically significant (p <0.05) a larger proportion is systematically engaged in health-improving motor activity and cares about health while working on the PC compared to students of KNEU. Also statistically significant (p <0.05), a higher percentage of NUFVSU students indicate the absence of discomfort in the spine after prolonged work on the PC.