Проблеми молоді є предметом особливої уваги сучасного світу, що засвідчують стратегії розвитку країн ЄС (Молодіжна стратегія Європейського Союзу 2019-2027 років, Стратегія ООН щодо молоді на період до 2030 року та інші). В Україні зміни відображені в Цілях сталого розвитку України (2015 – 2030 рр.), у Національній молодіжній стратегії до 2030 року. Майбутнє держави багато в чому залежить від громадянської позиції та активності молоді, її участі в національно-патріотичному становленні, державотворенні, прийнятті рішень у молодіжній сфері. Задля залучення та активності молоді в цих процесах у закладах вищої освіти готують майбутніх соціальних працівників до молодіжної роботи, у сфері неформальної освіти підготовка молодіжних працівників відбувається за державною програмою “Молодіжний працівник”. Мета роботи – аналіз специфіки вибіркових компонентів освітньо-професійної програми “Соціальна робота (Молодіжна робота)” підготовки майбутніх соціальних працівників до молодіжної роботи (на прикладі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини). Методи дослідження: системний, проблемно-цільовий, нормативно-порівняльний аналіз джерел; контент-аналіз документації, освітніх програм, навчальних планів, змісту робочих навчальних програм освітніх компонентів; скринінг Інтернет-сайтів ЗВО, що здійснюють підготовку майбутніх соціальних працівників до молодіжної роботи. У статті висвітлено актуальність упровадження в освітній процес підготовки майбутніх соціальних працівників до молодіжної роботи навчальних дисциплін “Молодіжна політика”, “Молодіжна робота у сфері дозвілля та волонтерства”, “Організація та інфраструктура молодіжної роботи”, “Тренінгові технології у молодіжній роботі”; розкрито зміст і структуру вибіркових навчальних компонентів освітньо-професійної програми “Соціальна робота (Молодіжна робота)”; подано методи навчання і викладання, критерії оцінювання програмних результатів навчання; виокремлено та проаналізовано загальні та фахові компетентності, програмні результати навчання, регламентовані навчальними дисциплінами. Визначено особливості освітньої програми для підготовки майбутніх соціальних працівників до молодіжної роботи через аналіз вибіркових компонентів освітньої програми факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.
The problems of youth are the subject of special attention of the modern world, as proven by the development strategies of the EU (Youth Strategy of the European Union (2019 – 2027; UN Youth Strategy until 2030, etc.). In Ukraine changes are reflected in Ukraine's Sustainable Development Goals. (2015 – 2030), in the National Youth Strategy until 2030. The future of the state largely depends on the civic position and activity of youth, its participation in national-patriotic formation, state-building, decision-making in the youth sphere. These processes in higher education institutions prepare future social workers for youth work, and in the field of non-formal education, youth workers are trained under the state program «Youth Worker». The purpose of the article is to analyze the specifics of the selective components of the educational and professional pro-gram «Social Work (Youth Work)» training future social workers for youth work (on the example of Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University). Research methods: systematic, problem-targeted, normative-comparative analysis of sources; content analysis of documentation, educational programs, curricula, content of working educational programs of educational components; screening of Internet sites of higher educational institutions that train future social workers for youth work. The article highlights the relevance of introducing into the educational process of training future youth social workers such work disciplines as «Youth Policy», «Youth work in the field of leisure and volunteering», «Organization and infrastructure of youth work», «Training technologies in youth work»; the content and structure of selective educational components of the educational-professional program «Social work (Youth work)» are revealed; methods of teaching and learning, criteria for evaluating learning outcomes of a program are presented; the general, professional competences and program learning outcomes regulated by academic disciplines are singled out and analyzed. The peculiarities of the educational program for the preparation of future social workers for youth work through the analysis of selective components of the educational program of the Faculty of Social and Psychological Education of Pavlo Tychyna Uman State Pedagogical University are determined.