Забезпечення якісного та ефективного навчання в умовах коронавірусу є пріоритетним завданням системи освіти в Україні. Впровадження новітніх інструментів та методів дистанційного навчання потребує постійного аналізу та контролю щодо виконання і дотримання законодавчих положень та стандартів освітньої діяльності. Оцінювання якості та ефективності освіти в умовах віддаленого навчання базується на врахуванні законодавчих положень, науково розроблених та впроваджених критеріїв і принципів. У статті розглянуто законодавчі, науково-теоретичні позиції, які окреслюють основи організації навчального процесу в умовах дистанційного навчання. Визначено змістовне наповнення якості та ефективності сучасної дистанційної освіти. Розкрито наукові підходи та бачення щодо основних критеріїв оцінювання якості та ефективності навчання в умовах віддаленої взаємодії. Відзначено роль інформаційно-телекомунікаційних технологій в організації ефективного навчання. Визначення основ оцінювання якості та ефективності освіти в умовах дистанційного навчання напряму залежить від технологічних, організаційних, управлінських чинників, базується на врахуванні завдань та цілей освітнього закладу. Важливе значення має поєднання складників системи якості (об’єктів, суб’єктів та процесів та критеріїв), основ ефективності навчання (досягнення освітніх завдань з оптимальним використанням ресурсів). Важливим є забезпечення доступності, універсальності, зручності використовуваних інструментів та методів дистанційного навчання. Визначення критеріїв оцінювання якості та ефективності дистанційного навчання дозволяє більш масштабно поглянути на проблеми та виклики, які виникли в умовах віддаленої взаємодії, сформувати необхідне розуміння стану організації освітнього процесу, визначити шляхи подальшої роботи щодо покращення функціонування моделі дистанційного навчання.
Ensuring quality and effective training in the context of coronavirus is a priority of the education system in Ukraine The introduction of the latest tools and methods of distance learning requires constant analysis and monitoring of compliance and compliance with legislation and standards of educational activities. Assessment of the quality and effectiveness of distance learning is based on legal provisions, scientifically developed and implemented criteria and principles. The article considers the legislative, scientific and theoretical positions that outline the basics of the organization of the educational process in terms of distance learning. The content of the quality and efficiency of modern distance education is determined. Scientific approaches and visions on the main criteria for assessing the quality and effectiveness of learning in the context of remote interaction are revealed. The role of information and telecommunication technologies in the organization of effective training is noted. Deter-mining the basics of assessing the quality and effectiveness of education in distance learning directly depends on technological, organizational, managerial factors, based on the tasks and objectives of the educational institution. It is important to combine the components of the quality system (objects, subjects and processes and criteria), the basics of learning efficiency (achieving educational goals with optimal use of resources). It is important to ensure the availability, versatility, convenience of the tools and methods of distance learning used. Defining the criteria for assessing the quality and effectiveness of distance learning allows a larger look at the problems and challenges that have arisen in the context of remote interaction, to form the necessary understanding of the educational process, to identify ways to further improve the model of distance learning.