У статті висвітлює роль і значення мистецтва в початкових класах загальноосвітньої школи в умовах Нової української школи. Одними з основних завдань уроків художньо-естетичного циклу є: зняття нервово-психологічних перевантажень, відновлення позитивного емоційно-енергетичного тонусу учнів, усвідомлення своїх почуттів і переживань. Підкреслено, що в період реформування сучасної освіти важливого значення набуває підготовка сучасного мистецького педагога щодо впровадження нових освітніх програм та державних стандартів. Мистецька освіта є органічним складником системи загальної середньої освіти та направлена на розвиток, виховання, соціалізацію особистості дитини.
Автор чітко виділяє основні тенденції розвитку освіти в Новій українській школі. Підкреслено, що створені програми розвитку шкіл враховують потенціал додаткової освіти дітей, розвиток масово-дозвіллєвої діяльності, розвиток технологій інтеграції: інтегровані уроки, експедиції, музеї елективні курси тощо. Деталізується увага на змісті ключових завдань Нової української школи, що визначає результати загальної освіти: особистісний, соціальний, загальнокультурний, інтелектуальний, комунікативний розвиток. В роботі простежується значимість творчої діяльності, що розвиває почуття дітей, сприяє інтенсивному розвитку вищих психічних функцій, таких, як пам’ять, мислення, сприйняття, увага, що своєю чергою визначає успішність навчання дитини. Визначається роль художнього мислення як виду інтелектуальної діяльності, спрямованої на творення і сприйняття творів мистецтва та уяви як психічного процесу створення нового у формі образу, уявлення або ідеї, що відіграє важливу роль у творчості. На основі дослідження даної проблеми виділено необхідність створення спеціальної системи умов для успішного розвитку творчості учнів. А саме: розвиток інтересу до вивчення образотворчого мистецтва, музичного мистецтва; виховання в учнів віри в свої сили, в свої творчі здібності; навчанні мови різних мистецтв; використанні мистецтвознавчих оповідань, бесід, що активізують увагу, думки, емоційну і естетичну чуйність. Відзначено, що в освітніх закладах значна увага приділена вихованню успішної людини, що неможливо без культури спілкування. Інтегрований курс “Мистецтво” спрямований на виховання толерантної особистості як носія національних культурних традицій і творця “культури світу”.
Автор доводить необхідність пошуку способів і методів, які спрямовані на розроблення технології спонукання самостійної активності дитини, оскільки навіть у здібних дітей недостатність активності і діяльності може привести до переоцінки творчих здібностей. Зміст статті спрямовано на реалізацію мети та завдань навчання мистецтва в початковій школі, що здійснюється за чітко визначеними змістовими лініями. Матеріал статті допоможе вчителям у вирішенні педагогічних завдань з розвитку духовної культури, проблем соціалізації, розуміння і сприйняття цілісності навколишнього середовища.
The author highlights the role and importance of art in the primary grades of secondary school in the New Ukrainian school. One of the main tasks of the lessons of the artistic and aesthetic cycle are: removal of neuro-psychological overloads, restoration of positive emotional and energetic tone of students, awareness of their feelings and experiences.
It is emphasized that in the period of reforming modern education it is important to train a modern art teacher to implement new educational programs and state standards. Art education is an organic component of the system of general secondary edu-cation and is aimed at the development, upbringing, socialization of the child’s personality.
The work traces the importance of creative activities that develop children’s feelings, promotes the intensive development of higher mental functions, such as memory, thinking, perception, attention, which, in turn, determines the success of the child’s learning.
The role of artistic thinking as a type of intellectual activity aimed at creating and perceiving works of art and imagination as a mental process of creating something new in the form of an image, idea or idea, which plays an important role in creativity.
Based on the study of this problem, the need to create a special system of conditions for the successful development of stu-dents’ creativity. The material of the article will help teachers in solving pedagogical problems on the development of spiritual culture, prob-lems of socialization, understanding and perception of the integrity of the environment.