У статті розкрито сутність понять “підготовка”, “розвиток”, “логіко-математичний розвиток”. Розглянуто особливості професійної підготовки студентів спеціальності 012 “Дошкільна освіта” до логіко-математичного розвитку дітей дошкільного віку в процесі вивчення навчальної дисципліни “Теорія і методика формування елементарних математичних уявлень у дітей дошкільного віку”. Проаналізовано погляди науковців стосовно означених дефініцій. Сформульовано авторське визначення поняття “логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку”, яке розуміємо як здатність дитини виявляти математичну обізнаність, оперуючи предметами та явищами довкілля, співвідносити їх за розміром, формою, величиною; орієнтуватися в просторових та часових формах; доходити логічних висновків; проявляти інтелектуальні та дослідницькі вміння, творчість та винахідливість у вирішенні поставлених завдань. Зауважено, що ефективність математичного розвитку дітей дошкільного віку залежить від рівня знань педагога, його вміння організувати освітньо-виховний процес, враховувати індивідуально-диференційований підхід у процесі роботи з дітьми, добирати ігрові методи та прийоми. Задля визначення стану готовності до здійснення професійної діяльності, спрямованої на логіко-математичний розвиток дітей дошкільного віку, було розроблено питальник для студентів та вихователів. Здійснений аналіз анкет засвідчив, що вихователі-практики і студенти-випускники недостатньо обізнані із сучасними технологічними підходами до математичного розвитку дітей, відчувають труднощі у доборі практичних вправ та завдань на занятті і в повсякденному спілкуванні. Проведене дослідження дало змогу констатувати, що студенти не усвідомлюють важливості формування базових елементарних знань з математики. Потребує вдосконалення система підготовки студентів спеціальності 012 “Дошкільна освіта”.
The article reveals the essence of the concepts “training”, “development”, “logical and mathematical development”. Pecu-liarities of professional training of students of specialty 012 “Preschool education” for logical and mathematical development of preschool children in the process of studying the discipline “Theory and methods of formation of elementary mathematical concepts in preschool children” are considered. The views of scientists on these definitions are analyzed. The author’s definition of the concept “logical and mathematical development of preschool children” is formulated, which is understood as the child's ability to show mathematical awareness, operating on objects and phenomena of the environment, to correlate them in size, shape, size; navigate in spatial and temporal forms; reach logical conclusions; show intellectual and research skills; creativity and ingenuity in solving tasks. It is noted that the effectiveness of mathematical development of preschool children depends on the level of knowledge of the teacher, his ability to organize the educational process, take into account the individual-differen-tiated approach in working with children, choose game methods and techniques. A questionnaire for students and educators was developed to determine the state of readiness for professional activities aimed at the logical and mathematical development of preschool children. The analysis of the questionnaires showed that educators-practitioners and graduate students are not sufficiently familiar with modern technological approaches to mathematical development of children, have difficulty in selecting practical exercises and tasks in the classroom and in everyday communication. The study made it possible to state that students are not aware of the importance of forming basic elementary knowledge in mathematics. The system of training students majoring in 012 “Preschool Education” needs to be improved.