Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Стан сформованості мовленнєвої діяльності у дітей із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного середовища

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Глущенко, І. І.
dc.contributor.author Моїсеєв, С. О.
dc.contributor.author Товстоган, В. С.
dc.date.accessioned 2022-01-11T09:23:24Z
dc.date.available 2022-01-11T09:23:24Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Глущенко, І. І. Стан сформованості мовленнєвої діяльності у дітей із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного середовища / І. І. Глущенко, С. О. Моїсеєв, В. С. Товстоган // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. – Вип. 41. – С. 12-20. – DOI 10.31392/NPU-nc.series19.2020.41.02 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/36136
dc.description.abstract У статті, метою якої є розробка методики дослідження лексичної грамотності учнів молодшого шкільного віку із затримкою психічного розвитку та аналіз на її основі розуміння та диференціації споріднених слів і слів близьких за значенням. У дослідженні використані адаптовані варіанти трьох діагностичних проб (Р. Лалаєвої, Є. Соботович, Л. Трофименко) та розроблено критерії їх оцінки. За матеріалами дослідження виявлено 4 групи обстежених учнів, залежно від характеру виконання завдання: високий, достатній, середній та низький. У статті представлені результати експериментального дослідження особливостей лексики молодших школярів із ЗПР. Представлено припущення щодо труднощів виконання завдань дітьми. Отримані результати дають підгрунтя для розробки занять на розвиток мовлення. ua
dc.description.abstract В статье, целью которой является разработка методики исследования лексической грамотности учащихся младшего школьного возраста с задержкой психического развития и ее анализ на основе понимания и дифференциации родственных слов и слов близких по значению. В исследовании использованы адаптированные варианты трех диагностических проб (Р. Лалаевой, Е. Соботович, Л. Трофименко) и разработаны критерии их оценки. По материалам исследования выявлены 4 группы обследованных учащихся, распределенных в зависимости от характера выполнения задания: высокий, достаточный, средний и низкий. Установлено, что обследованные учащиеся понимают содержание родственных слов и дифференцируют их значение, но испытывают трудности в их объяснении, что может свидетельствовать о нарушении произвольности психических процессов (восприятия, внимания, мышления, памяти и т.п.). Полученные результаты представляют собой материал для разработки коррекционно-развивающих занятий. ua
dc.description.abstract At the statti, the standard of lexical literacy in the children of a young school age is discerned because of the mental development in the inclusive middle-class, because of the formulation of the modernized competence and the initial educational activity. Lack of lexical side of the transition to the transition for the successful mastery of many children in school programs, the formulation of educational knowledge. The basis of the conducted pre-session was based on the diagnostic tests, proponated by the members of R. Lalauvoy, Є. Sobotovich, L. Trofimenko, that adapted to specific intellectual minds. The results of the preliminaries show the value of diagnostic tests, the analysis of the evaluation criteria to the skin test, the correct analysis and analysis of the given data. To the heads of the held pre-session bulo: the reasoning and differentiation of the scholars of the dispute between words and words are close to their meanings. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject освітній процес ua
dc.subject інклюзивний простір ua
dc.subject мовленнєва діяльність ua
dc.subject діти молодшого шкільного віку ua
dc.subject затриманий психічний розвиток ua
dc.subject образовательный процесс ua
dc.subject инклюзивное пространство ua
dc.subject речевая деятельность ua
dc.subject дети младшего школьного возраста ua
dc.subject задержанное психическое развитие ua
dc.subject educational process ua
dc.subject inclusive space ua
dc.subject speech activity ua
dc.subject children of primary school age ua
dc.subject retarded mental development ua
dc.title Стан сформованості мовленнєвої діяльності у дітей із затримкою психічного розвитку в умовах інклюзивного середовища ua
dc.title.alternative Результаты сформированности речевой деятельности у детей с задержкой психического развития в условиях инклюзивной среды ua
dc.title.alternative The results of the formation of speech activity in children with mental retardation in an inclusive environment ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу