Presented a new approach to the training future teachers, including Science (biology, botany, etc.) through the prism of the rose named after the last pharaoh of Egypt, Queen Cleopatra. The authors consider the Cleopatra rose not through the preparation of a plant in the laboratory (while scientific botanists search to know flowers physiologically and morphologically in the spirit of progress and truth,), but reveal the secrets and magic of the Cleopatra rose through the knowledge
of "life truths", thus forming professionally oriented foreign language educational space at
university (foreign language, history, geography, philosophy, chemistry, art (A.S. Arensky's ballet "Egyptian Nights", operas "Cléopâtre" by Massenet and "Giulio Cesare in Egitto" by Haendel), cinema, literature, psychology), involving students in romantic love, the ability to understand the flower codes inherent in the Cleopatra rose. We use floral codes strategically in their fiction as subtexts for practitioners of the language of flowers.
Запропоновано новий підхід у професійній підготовці майбутніх учителів, зокрема
природничих наук (біології, ботаніки та ін.) крізь призму троянди, що названа на честь
останнього фараона Єгипту, цариці Клеопатри. Автори розглядають троянду Клеопатра не через препарування рослини в лабораторії, а розкривають таємниці троянди Клеопатра через пізнання «життєвих істин», таким чином формуючи професійно орієнтований іншомовний
освітній простір в умовах університету (іноземна мова, історія, географія, філософія, хімія, мистецтво (живопис, балет «Єгипетські ночі» Аренського, опери «Клеопатра» Массне та «Юлій Цезар в Єгипті» Генделя), кіно, література, психологія), долучаючи студентів до питань романтичного кохання, здатності до розуміння квіткових кодів, що закладено в троянді Клеопатра.