Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Обґрунтування поширеності проявів кібербулінгу серед студентської молоді

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гордієнко, Катерина
dc.date.accessioned 2021-12-07T14:02:10Z
dc.date.available 2021-12-07T14:02:10Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Гордієнко, К. Обґрунтування поширеності проявів кібербулінгу серед студентської молоді / К. Гордієнко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. - Вип. 15 (60). - С. 25-34. – https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series12.2021.15(60).03 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35796
dc.description.abstract Статтю присвячено проблемі психологічного кібернасилля студентської молоді з метою обґрунтування сутності феномену та поширеності його проявів в юнацькому середовищі у закладах вищої освіти. Актуальність, недостатня вивченість питання та спроба обґрунтувати важливість наукового підходу до даної проблеми, обумовили вибір теми, теоретичне узагальнення та аналітичний огляд досліджень, що стали поштовхом для здійснення подальшого емпіричного дослідження. Методами дослідження були теоретичний аналіз юридичної та психолого-педагогічної літератури щодо розуміння понять булінгу, мобінгу та кібербулінгу, емпіричні результати діагностики рівня поширеності кібербулінгу серед студентів за розробленою авторською анкетою, в основу якої покладено дослідження О. Макарової (2016) «Психологічні особливості кібербулінгу як форми інтернет-злочину». Визначено поняття «булінгу» і «мобінгу» у юридичному та психолого-педагогічному аспектах, обґрунтовано використання поняття «кібербулінгу» для дослідження студентської молоді та його поширеності серед юнацького віку. Встановлено актуальність проблеми та необхідність подальшої розробки теоретичних засад і практичних досліджень кібербулінгу не лише для школярів, але й для повнолітніх здобувачів вищої освіти. Розглянуто особливості проявів кібербулінгу у студентів та їх відмінності від шкільного насилля в мережі Інтернет у науковопрактичних дослідженнях. Отримано кількісні дані та визначено основні тенденції щодо розуміння проблеми діджиталізації психологічного насилля у кіберпросторі серед студентів різних спеціальностей. Емпірично виявлено наявність кібербулінгу у різних сферах життя здобувачів та частоту проявів феномену серед студентів-користувачів соціальної мережі у межах закладу вищої освіти. Дане дослідження буде основою для теоретико-емпіричного вивчення соціально-психологічних чинників протидії та засобів профілактики кібербулінгу в студентському середовищі й стане поштовхом для подальшого розвитку кіберпсихологічної науки в Україні. ua
dc.description.abstract The article considers the problem of psychological cyberbullying of student youth in order to substantiate the essence of the phenomenon and the prevalence of its manifestation in the youth environment in higher education institutions. The relevance, insufficient study of the issue and attempts to justify the importance of a scientific approach to this problem have led to the choice of topic, theoretical generalization and analytical review of research that have become the impetus for further empirical research. The research methods were the theoretical analysis of legal and psychological-pedagogical literature on understanding the concepts of bullying, mobbing and cyberbullying, empirical results of diagnosing the prevalence of cyberbullying among the students on the author’s questionnaire, which is based on the study of O. Makarova (2016) “Psychological features of cyberbullying as a form of Internet crime”. The concepts of “bullying” and “mobbing” in the legal and psychological and pedagogical aspects are defined, the use of “cyberbullying” concept for the study of student youth and its prevalence among adolescents is substantiated. The relevance of the problem and the need for further development of theoretical principles and practical research of cyberbullying not only for schoolchildren, but also for adult graduates was established. Peculiarities of cyberbullying manifestations in students and their differences from school violence on the Internet in scientific and practical research are considered. Quantitative data have been obtained and the main tendencies in understanding the problem of digital psychological violence in cyberspace among the students of different specialties and educational-professional programs have been defined. The presence of cyberbullying in various spheres of life of applicants and the frequency of manifestations of the phenomenon among student users of the social network within the institution of higher education have been empirically revealed. This study will be the basis for a theoretical and empirical study of socio-psychological factors of counteraction and means of cyberbullying prevention in the student environment, and will be an impetus for the further development of cyber psychological science in Ukraine. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject булінг ua
dc.subject мобінг ua
dc.subject кібербулінг ua
dc.subject діджиталізація насилля ua
dc.subject юнацький вік ua
dc.subject студентська молодь ua
dc.subject bullying ua
dc.subject mobbing ua
dc.subject cyberbullying ua
dc.subject digitalization of violence ua
dc.subject adolescence ua
dc.subject student youth ua
dc.title Обґрунтування поширеності проявів кібербулінгу серед студентської молоді ua
dc.title.alternative Prevalence substantiation of cyberbulling manifestation among student youth ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу