В статті досліджено вплив засобів баскетболу на психофізіологічні показники студентів. Визначено, що студенти, які займаються баскетболом в системі навчальних занять з фізичного виховання, мають середній рівень латентних періодів простих і складних сенсомоторних реакцій. Показано позитивний вплив засобів баскетболу на стан сенсомоторних реакцій студентів у процесі навчальних занять з фізичного виховання у вигляді вірогідного скорочення часу латентних періодів сенсомоторних реакцій від молодших курсів до старших, а також тенденції до зниження кількості помилок при проведенні тестування на старших курсах порівняно з молодшими курсами. При порівнянні часу латентних періодів «реакції вибору двох з трьох» правою та лівою рукою виявлено, що студенти вірогідно швидше реагують лівою рукою, що вказувало на домінування правої півкулі головного мозку. При гендерному аналізі показників сенсомоторних реакцій продемонстровано, що юнаки мають вірогідно менший час простих та складних сенсомоторних реакцій, ніж дівчата. Покращення психофізіологічних показників студентів під впливом засобів баскетболу дозволяє рекомендувати його для широкого використання в системі навчальних занять з фізичного виховання для активізації розумової діяльності студентів.
The article presents the influence of basketball means on the psychophysiological indicators of students. It is determined that students who play basketball in the system of physical education classes have an average level of latent periods of simple and complex sensoric and motor reactions. The positive effect of basketball means on the state of sensoric and motor reactions of students during physical education classes in the form of a reliable reduction in time of latency of sensoric and motor reactions from first year students to senior ones, as well as a tendency to reduce errors in testing in senioric students compared to junior ones are shown. When comparing time of the latency periods of the "two out of three choice reaction” with the right and left hands, it was found that students react significantly faster with the left hand, which indicated the dominance of the right hemisphere of the brain. Gender analysis of sensoric and motor responses has shown that boys have significantly less time for simple and complex sensoric and motor responses than girls. The improvement of psycho-physiological indicators of students under the influence of basketball means allows us to recommend it for widespread use in the system of physical education classes to enhance the mental activity of students.