This study aims to identify the influence of working conditions on the self-concept dimensions among Algerian coaches. Reviewed in this study across the scale developed by Raj Kumar Saraswat approaching the concepts (physical, social, temperamental, educational, moral and intellectual). Applied on samples of 50 Coach’s male and women, Algerian Confederacy, same graduate, age chronology and work practice. Establishing on the responses of the samples and statistics followed. Our result shows significant differences between our two Algerian gender coaches. Registered in morality and the temperament in the benefits of males. Interpret by Algerian studies owed to working conditions as a risk, anxiety disorder for women regarding the inevitable aggression, physical or verbal in our stadium. Evidence guiding researchers to call our offices the revisions of the Algerian women's status coaching challenged under approach, which advantages Algerians women coaches to enhance the utilization of their potential creative aptitudes and capacities.
Означене дослідження має на меті виявити вплив умов праці на аспекти самооцінки серед алжирських тренерів. Розглянута в цьому дослідженні шкала, розроблена Радж Кумаром Сарасват, стосується низки концепцій (фізичної, соціальної, темпераментної, освітньої, моральної та інтелектуальної). Застосовано на прикладі тренерів Алжирської Конфедерації, серед яких 50 чоловіків та жінок, які закінчили спільний ВУЗ, мають однакову вікову хронологію та трудову практику. Результати базуються на основі відповідей зразків та подальшої статистики. Наш результат показує суттєві відмінності між алжирськими тренерами (чоловіками та жінками) з гендерних питань. Моральні та особистісні якості превалюють у чоловіків. Алжирські дослідження інтерпретують тривожний розлад жінок, фізичну чи словесну агресію під час тренувань саме через несприятливі умови праці. Докази, що побуджують наших дослідників звернутися до відповідних установ з метою перевірки статусу тренера алжирських жінок, покликані підходом, який дає можливість алжирським тренерам-жінкам більш ефективно використовувати їх потенційні творчі здібності та можливості.