У статті висвітлені питання становлення та розвитку особистості дитини дошкільного віку в процесі фізичного виховання, значення рухової активності для її психофізичного розвитку. З’ясовано, що саме фізичне виховання розглядається сучасною педагогіко-психологічною наукою як особливий вид діяльності, що сприяє вихованню фізичних, інтелектуальних, моральних якостей, пов’язаних з формуванням цілісної гармонійної особистості дитини та її здоров’я. Реалізація цього положення потребує пошуку нових підходів щодо вдосконалення системи фізичного виховання у закладах дошкільної освіти, які передбачають системний підхід до формування особистості дошкільника, що, у свою чергу, потребує визначення теоретичного підґрунтя зазначеної проблеми. Проведений теоретичний аналіз дозволив дати визначення поняттю "гармонійно розвинена особистість дитини дошкільного віку", а також структурувати складові її особистості. Нами з’ясовано, що надзвичайно важливим компонентом особистості дитини є її фізичний стан, який визначається: біопсихологічними детермінантами, соціально-психологічними факторами, педагогічними впливами. Проведені дослідження підтверджують широкі можливості фізичного виховання у сенсі значного впливу на особистісне зростання дитини.
The questions of formation and development of the personality of a child’s preschool in the process of physical education, the mean of moving activity for its psychophysical development are elucidated in the article. It was found that physical education is considered by modern pedagogical and psychological sciences as a specifically kind of activity that promotes the education of physical, intellectual, moral qualities associated with the formation of a holistic harmonious personality of the child and his health. The realization of this principles need of the search of new approaches to improving the system of physical education in establishments of preschool education, which provide a systematical approach to the formation of the preschooler’s personality, which, in turn, requires determining of the theoretical basis of this problem. The carrying out theoretical analysis allowed defining the concept of «harmoniously developed personality of a preschool child», as well as to structure of the components of its personality. We elucidated that an extremely important component of a child’s personality is his physical condition, which is determined by: biopsychological determinants, socio-psychological factors, pedagogical influences. The realization researches confirm of the biggest possibilities of physical education in the mean of important influence on personal growth of the child.