У статті розглянуті сучасні підходи до програмування занять оздоровчої спрямованості в початковій школі. Вивчення і аналіз сучасних підходів програмування фізкультурно-оздоровчих занять повинно допомогти вирішити питання управління фізичним здоров'ям учнів і розв'язати завдання їх оздоровлення. На основі аналізу даних літератури встановили, що використання засобів фізичної культури з оздоровчою метою є пріоритетним напрямком наукових досліджень у світовій і вітчизняній практиці. Розробка і впровадження нових технологій оздоровчих занять зі школярами у освітній процес є одним з актуальних завдань сучасного фізичного виховання. У результаті таких розробок установлена роль рухової активності, сформульовані загальні принципи використання фізичних вправ, уточнені мета та завдання занять, запропоновані тести і системи оцінки фізичного здоров'я, фізичної підготовленості, встановлена ефективність використання окремих засобів програмування на фізкультурно-оздоровчих заняттях.
The article discusses modern approaches to programming health-improving classes in elementary school. Meta zrobiti analysis of the most important approaches to the program to take health-improving activities in the ears of schools. Studying and analyzing modern approaches to programming physical education classes should help solve the problems of managing the physical health of students and solve the problem of their recovery. In order to start the health improvement of directness, the organization of a rational rukhovy regime is necessary, when you take into account the expansion of the functional capabilities of the organism of children. Based on the analysis of literature data, it was found that the use of physical culture products with a health-improving goal is a priority area of scientific research in world and domestic practice. The development and implementation of new technologies of recreational activities with schoolchildren in the educational process is one of the urgent tasks of modern physical education. As a result of such developments, the role of motor activity was established, general principles for the use of physical exercises were formulated, the goals and objectives of classes were specified, tests and systems for assessing physical health, physical fitness were proposed, and the effectiveness of using individual programming tools in physical education classes was established.