ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Пасічник, В. М. | |
dc.contributor.author | Пітин, М. П. | |
dc.contributor.author | Згоба, В. Л. | |
dc.contributor.author | Пасічник, В. Р. | |
dc.contributor.author | Колобич, О. В. | |
dc.contributor.author | Хоркавий, Б. В. | |
dc.date.accessioned | 2021-12-01T10:40:37Z | |
dc.date.available | 2021-12-01T10:40:37Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Специфічні функції концепції ігрової діяльності у фізичному вихованні дітей дошкільного віку / В. М. Пасічник, М. П. Пітин, В. Л. Згоба, В. Р. Пасічник, О. В. Колобич, Б. В. Хоркавий // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. - Вип. 10 (141). - С. 97-105. - DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2021.10(141).21 | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35667 | |
dc.description.abstract | Мета: охарактеризувати специфічні функції концепції ігрової діяльності у фізичному вихованні дітей дошкільного віку. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел, індукція та дедукція, абстрагування, порівняння, класифікація та систематизація. Результати: зазначено специфічні функції, як певну категорію системного підходу. Вона представлена самостійними властивостями та має своїм призначенням описовість системи ігрової діяльності у межах фізичного виховання ЗДО, що повинна здійснюватися для досягнення узагальненої мети. До групи специфічних функцій концепції ігрової діяльності у фізичному вихованні ЗДО віднесено компетентісну, взаємозалежності, результативності та щільності, які значною мірою реалізовуються власне за допомогою авторської концепції, обґрунтованими нами й реалізуються залежно від специфіки ігрової діяльності у відповідній групі закладів освіти. | ua |
dc.description.abstract | In preschool age there is a formation of the child's personality, the formation of his physical and spiritual culture the basis of harmonious development, as the beauty of the human soul and healthy body. Today, one of the main tasks of improving preschool education is to raise a harmoniously developed, perfect, healthy child, able to fully realize their spiritual, physical, intellectual and moral capabilities. An important area of physical education of preschool children is the use of various forms and tools for their harmonious development, among which an important place is given to play activities Purpose: to characterize the specific functions of the concept of play activities in the physical education of preschool children. Research methods: theoretical analysis and generalization of literature sources, induction and deduction, abstraction, comparison, classification and systematization. Results: specific functions are indicated as a certain category of system approach. It is represented by independent properties and has the purpose of describing the system of game activity within the physical education, which should be carried out to achieve the generalized goal. The group of specific functions of the concept of play activity in physical education includes the competence, interdependence, effectiveness and density, which are largely implemented by the author's concept and justified by us and implemented depending on the specifics of play in the relevant group of educational institutions. The fundamental changes taking place in the modern cultural and educational space, social demands and needs confirm the idea of the priority of childhood as the most responsible period of personality development. It is in preschool age that the formation of a child's personality takes place, the formation of his physical and spiritual culture the basis of harmonious development, as the beauty of the human soul and a healthy body. | ua |
dc.language.iso | uk_UA | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | ігрова діяльність | ua |
dc.subject | специфічні функції | ua |
dc.subject | діти дошкільного віку | ua |
dc.subject | play activity | ua |
dc.subject | specific functions | ua |
dc.subject | preschool children | ua |
dc.title | Специфічні функції концепції ігрової діяльності у фізичному вихованні дітей дошкільного віку | ua |
dc.title.alternative | Specific functions of the concept of game activity in physical education of children in children | ua |
dc.type | Article | ua |