Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Специфічні функції концепції ігрової діяльності у фізичному вихованні дітей дошкільного віку

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Пасічник, В. М.
dc.contributor.author Пітин, М. П.
dc.contributor.author Згоба, В. Л.
dc.contributor.author Пасічник, В. Р.
dc.contributor.author Колобич, О. В.
dc.contributor.author Хоркавий, Б. В.
dc.date.accessioned 2021-12-01T10:40:37Z
dc.date.available 2021-12-01T10:40:37Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Специфічні функції концепції ігрової діяльності у фізичному вихованні дітей дошкільного віку / В. М. Пасічник, М. П. Пітин, В. Л. Згоба, В. Р. Пасічник, О. В. Колобич, Б. В. Хоркавий // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць / За ред. О. В. Тимошенка. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. - Вип. 10 (141). - С. 97-105. - DOI 10.31392/NPU-nc.series15.2021.10(141).21 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35667
dc.description.abstract Мета: охарактеризувати специфічні функції концепції ігрової діяльності у фізичному вихованні дітей дошкільного віку. Методи дослідження: теоретичний аналіз та узагальнення літературних джерел, індукція та дедукція, абстрагування, порівняння, класифікація та систематизація. Результати: зазначено специфічні функції, як певну категорію системного підходу. Вона представлена самостійними властивостями та має своїм призначенням описовість системи ігрової діяльності у межах фізичного виховання ЗДО, що повинна здійснюватися для досягнення узагальненої мети. До групи специфічних функцій концепції ігрової діяльності у фізичному вихованні ЗДО віднесено компетентісну, взаємозалежності, результативності та щільності, які значною мірою реалізовуються власне за допомогою авторської концепції, обґрунтованими нами й реалізуються залежно від специфіки ігрової діяльності у відповідній групі закладів освіти. ua
dc.description.abstract In preschool age there is a formation of the child's personality, the formation of his physical and spiritual culture the basis of harmonious development, as the beauty of the human soul and healthy body. Today, one of the main tasks of improving preschool education is to raise a harmoniously developed, perfect, healthy child, able to fully realize their spiritual, physical, intellectual and moral capabilities. An important area of physical education of preschool children is the use of various forms and tools for their harmonious development, among which an important place is given to play activities Purpose: to characterize the specific functions of the concept of play activities in the physical education of preschool children. Research methods: theoretical analysis and generalization of literature sources, induction and deduction, abstraction, comparison, classification and systematization. Results: specific functions are indicated as a certain category of system approach. It is represented by independent properties and has the purpose of describing the system of game activity within the physical education, which should be carried out to achieve the generalized goal. The group of specific functions of the concept of play activity in physical education includes the competence, interdependence, effectiveness and density, which are largely implemented by the author's concept and justified by us and implemented depending on the specifics of play in the relevant group of educational institutions. The fundamental changes taking place in the modern cultural and educational space, social demands and needs confirm the idea of the priority of childhood as the most responsible period of personality development. It is in preschool age that the formation of a child's personality takes place, the formation of his physical and spiritual culture the basis of harmonious development, as the beauty of the human soul and a healthy body. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject ігрова діяльність ua
dc.subject специфічні функції ua
dc.subject діти дошкільного віку ua
dc.subject play activity ua
dc.subject specific functions ua
dc.subject preschool children ua
dc.title Специфічні функції концепції ігрової діяльності у фізичному вихованні дітей дошкільного віку ua
dc.title.alternative Specific functions of the concept of game activity in physical education of children in children ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics