Статтю присвячено теоретичному обґрунтуванню використання засобів карате в системі фізичного виховання дітей шкільного віку. Вивчено наукові дослідження провідних фахівців щодо впливу засобів карате на фізичний стан дітей та визначені напрямки, які потребують нових досліджень і необхідності розробки варіативного модуля «карате» для дітей середнього шкільного віку закладів загальної середньої освіти. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати використання засобів карате в системі фізичного виховання дітей та їх впливу на фізичний стан. Методи дослідження: аналіз даних науково-методичної та наукової літератури, офіційних документів, ідеалізація, абстрагування, індукція та дедукція; методи теоретичного дослідження (узагальнення літературних джерел, синтез, порівняння і систематизація наукових джерел, матеріалів з інтернет ресурсів). Результати дослідження: більшість науковців вважають засоби карате одним із сучасних та ефективних для покращення фізичного стану дітей шкільного віку. Дослідження, проведені науковціями акцентують увагу на тому, що карате сприяє не тільки розвитку фізичних якостей, але і формує морально-етичні принципи поведінки гуманності, духовного саморозвитку та мотивації до занять фізичними вправами. Висновки: виникла необхідність розширення застосування засобів карате в процесі розвитку здоров'я дітей шкільного віку для досягнення достатнього рівня рухової активності дітей шкільного віку та значного підвищення рівня їх рухової підготовленості, оптимального розвитку фізичних якостей, формування рухових умінь і навичок для використання їх в різних життєвих ситуаціях. Достатній рівень розвитку фізичних якостей як локально, так і в комплексі позитивно вплине на самопочуття, рівень стресостійкості, розумову роботоздатність та швидку адаптацію до навчання. Впровадження в процес фізичного виховання школярів засобів карате буде гармонійно впливати на рухову і психомоторну сфери розвитку дитини.
The article is devoted to the analysis of the use of karate in the system of physical education of middle school children. The research of leading specialists on the use of karate has been studied and areas that need new research and development of variable module "karate" in secondary education for adolescents have been identified. Objective of the study is to substantiate theoretically the use of karate in the system of physical education of schoolchildren to improve physical condition. Research methods include the analysis of data of scientific-methodical and scientific literature, official documents, idealization, abstraction, induction and deduction; methods of theoretical research (generalization of literary sources, synthesis, comparison and systematization of scientific sources, materials from the Internet resources). The results of the study: it has been found that one of the modern and effective means of improving the physical condition of children of different school ages are karate tools that require fundamental study, justification and adaptation to use in physical education for children of different school ages and genders. Conclusions: karate is a modern and progressive type of martial arts that meets the new criteria and requirements of the educational program of general secondary education and is an effective means of harmonious development of the child's personality. Unfortunately, the use of karate in physical education classes for middle school children has not been addressed by any domestic scientist, who pushes to find a scientific justification for the need and effectiveness of the use of karate in the school curriculum.