Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Сучасні підходи до фізичної терапії дітей молодшого шкільного віку з розумовою відсталістю в умовах спеціального закладу

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Ростецька, Л. В.
dc.contributor.author Мерзлікіна, О. А.
dc.contributor.author Сущенко, Л. П.
dc.date.accessioned 2021-11-25T14:50:12Z
dc.date.available 2021-11-25T14:50:12Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation Ростецька Л. В. Сучасні підходи до фізичної терапії дітей молодшого шкільного віку з розумовою відсталістю в умовах спеціального закладу / Л. В. Ростеиька, О. А. Мерзлікіна, Л. П. Сущенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2021. - Вип. 3К (131). - С. 355-358. - DOI http://doi.org/10.31392/NPU-nc.series 15.2021.3К(131).86 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/35545
dc.description.abstract У статті обґрунтовано та проаналізовано сучасні підходи до фізичної терапії дітей молодшого шкільного віку з розумовою відсталістю в умовах спеціального закладу. ua
dc.description.abstract The article substantiates and analyzes modern approaches to physical therapy of children of primary school age with mental retardation in a special institution. The analysis of scientific and methodological literature on the problem of the organization of physical therapy of children with intellectual disabilities showed that the specific features of the process of physical education of children with intellectual disabilities are currently considered, the method of adaptive physical culture for children of this nosology has been tested; The positive influence of mobile games on the mental state of children and the need for complex rehabilitation were revealed. At the same time, special literature does not focus on the physical therapy of children with a severe degree of mental retardation; so far many issues of stimulation of motor development of such children remain fragmented, which substantiates and actualises the subject of this study. The purpose of the study was to identify the features of physical therapy for children of junior school age with mental retardation in a special institution. The problems of treatment and rehabilitation of mentally retarded children are closely interconnected and cover a wide range of medical, pedagogical and social activities. The organization of comprehensive assistance to such children should be carried out by health, social security, general and vocational education institutions. Physical therapy can significantly improve psychomotor development, level of self-service functions, communicative skills of children with a severe degree of mental retardation. The process of physical therapy for children with mental retardation requires an active search for the most optimal forms of organization and conduct. It is necessary to solve the problems of the continuity of the process of socialization of these individuals in order to integrate them into society through the active participation of all family members. ua
dc.language.iso uk_UA ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject фізична терапія ua
dc.subject діти молодшого шкільного віку ua
dc.subject розумова відсталість ua
dc.subject спеціальний заклад ua
dc.subject physical therapy ua
dc.subject children of junior school age ua
dc.subject mental retardation ua
dc.subject special institution ua
dc.title Сучасні підходи до фізичної терапії дітей молодшого шкільного віку з розумовою відсталістю в умовах спеціального закладу ua
dc.title.alternative Modern approaches to physical therapy of children of primary school age with mental retardation in a special institution ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics