Нині одним із пріоритетних соціальних завдань нашої держави є трансформувати сферу вищої фізкультурної освіти відповідно до світових тенденцій у цій галузі та до вимог сучасного ринку зайнятості населення. У статті обґрунтовано важливість фізичного компоненту, який характеризує високий ступінь фізичної підготовленості вчителя фізичної культури, його індивідуальних особливостей. Високу інформативність мають такі параметри фізичної підготовленості, як стрибок у довжину з місця, максимальна динамометрія, човниковий біг, біг на 30м, а також антропометричні показники. Проаналізовано результати оцінювання компонентів фізичної підготовленості студентів випускних курсів факультету фізичного виховання. Відповідно до даних, найкраще розвинуті у студентів спритність, а також швидкісно-силові здібності. Проте потрібно приділяти увагу на вдосконалення швидкісних і силових компонентів. Таким чином, отримані результати дозволяють визначити найважливіші компоненти структури професійних здібностей студентів фізичного виховання і сприяти їх формуванню у період навчання у вищій педагогічній школі.
Nowadays one of the priority social tasks of our state is to transform the field of physical training in higher educational establishments according to world trends in this branch and the requirements of the modern market of population employment. The article substantiates the importance of the physical component that characterizes the high level of the physical preparation of physical education teachers, their personal features. Such physical preparation parameters as standing jump, maximum dynamometry, shuttle run, run for thirty meters and anthropometric indices play the high informative role. The study analyses the assessment results of physical preparation components of students from physical training faculty. Following the data obtained in the investigation, the most developed students’ abilities include dexterity as well as high-speed strength training. But improving high-speed and strength components should be taken into consideration. Thus, the obtained results allow determining the most important components of professional abilities of physical education students and facilitating their formation during studies in higher pedagogical institutions.