У статті проведений теоретичний аналіз понять «компетенція» і «компетентність». Встановлено зв’язок між цими поняттями та визначено їх розмежування. Досліджено та розкрито зміст поняття «логістика». Обґрунтовано значення логістичного підходу в сфері фізичної культури і спорту. Охарактеризовано основні логістичні компетенції майбутніх фахівців з фізичної культури і спорту. Розглянуто систему освітніх технологій та обґрунтовано їх використання в гуманітарному університеті. Проаналізовано основні дидактичні механізми та визначені умови ефективного розвитку логістичних компетенцій у майбутніх тренерів-викладачів з виду спорту.
The relevance of the study is due to the objectively high requirements for future professionals in physical culture and sports, their professional competence, active self-realization and self-development, as well as requirements from the state, citizens, heads of educational organizations and sports clubs. To improve service and meet customers’ needs it requires strong, professional training, which includes logistics competencies In science there are certain prerequisites for the development of theoretical and methodological aspects of the problem of formation in higher education institutions of logistics competencies of specialists in various fields. However, not enough attention is paid to the disclosure of the specifics of the formation of logistics competencies in the training of future professionals in physical culture and sports The article provides a theoretical analysis of the concepts of "competence" and "proficiency". The connection between these concepts is established and their distinction is defined. The meaning of the concept of "logistics" is researched and revealed.