Проаналізовано відношення студентів відділення тенісу, для яких теніс є видом фізичного виховання, до занять з фізичного виховання та досліджено зв’язок між їх оцінкою власного здоров’я та роллю рухової активності в його підтримці. Проаналізовано можливі причини післятренувальної втомлюваності студентів, а саме ‒ можливий зв’язок втомлюваності з перевантаженням академічними заняттями. Наведено дані опитування, проведеного серед студентів-тенісистів та намічено подальший хід дослідження. Вказано на необхідність окремого дослідження з введенням додаткових об’єктивн их фізіологічних параметрів.
Analyzed was the attitude of tennis students who take tennis lessons in the frame of the curriculum of physical education. Correlation between self-assessment of their own health and the role of motor activity in supporting health were examined. Possible causes of post-workout fatigue of students of tennis department at Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute were analyzed. Namely, possible connection of post-workout fatigue with tough academic curriculum of students was under research. Students attitude to motor activity and sports was investigated from the prospective of its value for them among other types of leisure activities. Students willingness to spend money on fitness and sports showed that these sort of free time activities are not their priority, but still are mentioned among the ones whish are worth paying for. The analysis made proved the need for additional research with introduction of additional objective physiological parameters. Research methodology in the form of focus group discussions was considered to be applicable in further research to get deeper understanding of students' motivation for physical activity.