Дисертація присвячена теоретико-експериментальному дослідженню ґенези сором’язливості у дітей дошкільного віку.
Проведено аналіз філологічної, філософської, психолого-педагогічної літератури присвяченої проблемі дослідження. Проаналізовано основні підходи (біологічний, соціальний, особистісний) та напрями (психодинамічний, гуманістичний, біхевіоральний, трансакційний) дослідження сором’язливості як психологічного утворення особистості. Зазначено, що у вітчизняній психології сором’язливість вивчалась як властивість особистості, особистісна риса та соціально-набута модель поведінки дошкільника.
The dissertation is devoted to the theoretical and experimental study of the genesis of shyness in preschool children.
The analysis of philological, philosophical, psychological and pedagogical literature devoted to the research problem is carried out. The main approaches (biological, social, personal) and directions (psychodynamic, humanistic, behavioral, transactional) research are analyzed of shyness as a psychological formation of personality. It is noted that in domestic psychology, shyness has been studied as a personality trait, personality trait and socially acquired model of preschooler behaviour.